Tumgik
#فستان قميص ابيض
alahramplatform · 3 years
Text
" هاجر أحمد " تتغزل في زوجها
” هاجر أحمد ” تتغزل في زوجها
متابعة: إيمان إسماعيل- نشرت الفنانة ” هاجر أحمد ” صورة جديدة بصحبة زوجها عبر حسابها على موقع التواصل الاجتماعي ” انستجرام ” وكتبت تتغزل فيه وتؤكد مدى حبها الشديد له قائله ” حب كل حياتي ” . وقد ظهرت الفنانة ” هاجر أحمد ” بإطلالة بسيطه فكانت مرتدية فستان أبيض رقيق وكذلك زوجها قميص ابيض . وعلى جانب آخر صناع فيلم ” زمبي على جنبي ” ينتظرون عودة ” هاجر أحمد ” من شهر العسل وذلك لاستئناف تصوير هذا…
Tumblr media
View On WordPress
0 notes
missbeautty · 6 years
Text
رواية دوامة عشق الحلقة 3
رمق (أكمل) (نورهان) حيث كانت ترتدى فستان لونه ابيض يصل لبعد الركبة بقليل وشعرها باللون البنى وعيناها زرقاء ثم وقفت (نرمين) لتحضتن (نورهان)-مش مصدقة حقيقى ٠٠ انتى كلمتينى امبارح ومقولتيش خاالص انك راجعةابتسمت (نورهان) وبادلتها العناق وهى تقول -حبيت اعملهالك مفاجاءة ٠٠ حتى خليت خالتو تسألك انتى فين فى الفون عشان اعرف مكانك واجيلك مقدرتش استنى لما ترجعى ٠٠ وبعدين بابى سهلى اجراءت السفر بسرعة الحمد لله نظرت لها (نرمين) نظرة ذات معنى ثم قالت - سوسة من يومك يا نورا اجابت بثقة -طبعا اومال ايه ؟ نظرت (نرمين) تجاه (أكمل) لتعرفه ب (نورهان) -دى (نورهان) بنت خالتى وصاحبتى اللى حكتلك عنها ثم نظرت إلى (نورهان) -وده (أكمل) خطيبى حكتلك كتير عنه قالت (نورهان) بمشاكسة -طبعا اشهر من النار على العلم انتى مش بتبطلى تحكى عنه ثم نظرت (نورهان) إلى (أكمل) لتبتسم فى وجهه فإبتسم لها ابتسامة دبلوماسية فقالت (نرمين) -اقعدى يا (نورهان) واقفة ليه ؟ انضمت لهم (نورهان) ع الطاولة ثم نظرت إلى (أكمل) -معلش بقى هقطع عليكوا القعدة الرومانسية دى بس حقيقى هى وحشانى وبعدين هى معاك كل يوم ابتسم لها (أكمل) ابتسامة صفراء فإبتلعت (نورهان) ريقها ثم نظرت إلى (نرمين) -انا هقعد معاكى 10 دقايق كده واقوم عشان ورايا مشوار رمقت (نرمين) (أكمل) بحدة ثم نظرت إلى (نورهان) بإبتسامة عذبة -ليه كده يا نورا انا عاوزة اقعد معاكى كتيييييير قوليلى بقى انك مش هتسافرى تانى ابتسمت (نورهان) وهزت رأسها بالنفى -إن شاء الله بابا هيستقر هنا مش هنرجع تانى ابتسمت (نرمين) ثم نظرت إلى (أكمل) -انا مش ببطل كلام عنها معاك مش كده ابتسم (أكمل) ثم قال -دى حقيقة لدرجة انى اعرف عنها اكتر ما اعرف عنك انضمت لهم (نورهان) قائلة -انا كمان كان نفسى اشوفك جدا من كتر كلامها عنك لم ينتبه لحديثها ونظر إلى (نرمين) -طيب انا هفضل اقعد معاكوا هنا لحد ما تخلصوا واوصلك يا (نرمين) هزت (نرمين) رأسها بالإيجاب فنظرت لها (نورهان) قاطبة جبينها ومتحدثة بصوت منخفض -هو عمل كده ليه !! ٠٠ ده رخم اووى ضحكت (نرمين) وهى تقول بصوت منخفض -(أكمل) !!! لا هو كده بس مع الناس اللى مش يعرفهم لكن مع القريبين منه سايكو درجة اولى محتاج جلسات كتيرة معاكى يا سيادة الدكتورة النفسية ردت نافية -اعوذ بالله انا اقعد تانى مع الانسان الجلف ده هزت رأسها بإسى وهى تبتسم بينما تركهم (أكمل) يتحدثون وهو يتابع الصفحة الخاصة به على موقع (الفيس بوك) ٠٠ ******************* جلست (سچى) فى النادى وهى تشعر بالملل والضجر فتحت الصفحة الخاصة بها على الأنستجرام لم تجد بها اى جديد فقررت ان تقف وتسير قليلا فلقد ملت الجلوس وهى تسير قابلت أحدهم يقف أمامها فتطلعت إلى وجهه فنفخت بضجر وهى تقول -عاوز ايه تانى ؟! نظر لها متوسلا -فرصة تانية يا (سچى) عقدت يدها عند صدرها وهى تقول بغضب -فرصة تانية ؟! فرصة تانية للخيانة ولا ايه ؟!! نظر لها وهو يشعر بالإسف -كل إنسان يستحق ياخد فرصة هزت رأسها بالنفسى -مستحيل مستحيل يا (أمجد) انت صفحة انا قفلتها ومش هرجع افتحها تانى اقترب منها شاعرا بالغضب ومسك معصم يدها فى عنف -انا مش هتراجاكى هترجعيلى ورجلك فوق رقبتك انتى لا أول واحدة ولا أخر واحدة تتخان متكبريش الموضوع نظرت له بإندهاش ولتحول نبرة صوته بتلك النبرة الغليظة ثم حاولت ان تتملص من يده -قولتلك سيب ايدى انت مجنون يستحيل تبقى انسان طبيعى جز على اسنانه وهو يمسك ذراعها بقوة ثم قام بسحبها إلى الخارج وهى تبكى وتحاول إن تتملص من يده ٠٠ فى تلك الأثناء كان (عمر) قد وصل إلى النادى بعد إن طلب منه (أكمل) إن يذهب ليحضر (يمنى) من التدريب لأنه مشغول فى ذلك الوقت مع (نرمين) ٠٠ دخل (عمر) ووجد احدهم يسحب فتاة وهى تبكى وتحاول ان تتملص منه نظر لهم ثم حدث نفسه -وانا مالى يمكن اخته ولا خطبيته وبيربيها ٠٠ بس مش بالشكل ده وحين سمع صوتها الباكى التف لكى يراها وهى تقول -حراام عليك سيب ايدى انا مش عاوزة امشى معاك فى حتة جز (عمر) على اسنانه ثم ذهب تجاههم ومسك ذراع (أمجد) بقوة -سيب ايدها نظر له (أمجد) بتهكم -وانت مين ؟! ملكش دعوة خليك فى حالك شد (عمر) على ذراع (أمجد) بعنف وهو يقول -قولتلك سيبها ترك (أمجد) ذراع (سچى) التى مسكت ذراعها المتألم بيدها الأخرى بتأوه وهى تدلكه ٠٠ فمسك (أمجد) (عمر) من تلابيب قميصه فإبعد (عمر) يده بقوة بكلتا يداه التى عند صدره ثم لكمه اسفل فمه وبدء العراك بينهم لكمة من (عمر) يقابلها لكمة من (أمجد) حتى مسك (عمر) ذراع (أمجد) بغضب وقام بثنيه ثم ضربه بقبضة يده فوق رأسه فترنح (أمجد) ع الأرضية بعد إن خارت قواه ٠٠ بينما تابعت ذلك (سچى) بإعين باكية وهى تقول -انا اسفة ورطتك معايا انت ٠٠ انت ملكش ذنب هز رأسه بالنفى -فى حد يوصلك ولا تحبى اوصلك مسحت دموعها وهى تقول -لا هكلم (يوسف) اخويا نظر لها قائلا بهدوء -تمام ٠٠ عن اذنك ثم تركها وذهب وهو يمسك هاتفه ليتصل ب (يمنى) التى اجابت مسرعا وهى غاضبة -انت فين كل ده ؟! عمو (أكمل) قايل انك جايلى من بدرى تحدث بهدوء -معلش يا (يمنى) حصلت مشكلة كده وانا جاى اجابت بضجر -بقالى ساعة يا استاذ واقفة -انتى فين طيب .؟ اجابت بضيق -انا خرجت بارة النادى لما لاقيتك مش بترد ع التليفون قلت استناك فى الشارع رد بلهجة منفعلة -اتجننتى يا (يمنى) ؟! واقفة فى الشارع !! عقلك لحس خلاص اجابت بنفاذ صبر -انت اللى متأخر وبتزعق كمان اغلق الهاتف فى وجهها ثم هم بالخروج للخارج وجدها تنتظره فى الخارج وهى ترتدى بنطال جينز وفوقه قميص نسائى يختلط بين الونين الأزرق والأبيض اقترب منها وهو يقول بغضب -مهما حصل متطلعيش بارة النادى غير لما حد فينا يجيلك ردت بضجر -ما عمو مع خطيبته و (سيف) مش عارفة فين وعمو قالى انك انت اللى جاى عوج فمه بغضب ثم نفخ وهو يدير وجهه قائلا بصوت منخفض -طبعا مانتى نفسك (سيف) اللى كان يجى ردت له وهى لا تستمع لما يقوله -بتقول ايه انت ؟ -ولا حاجة ثم ذهب تجاه السيارة وهو يقول -يلا ورايا هزت رأسها بيأس ثم ذهبت خلفه وجلست بالمقعد الأمامى المجاور له ونظرت له وهو عابس الوجه ويستعد للقيادة وابتسمت قليلا فنظر لها بطرف عينه -بتضحكى ليه دلوقتى ؟ -اصل افتكرت (سيف) وهو بيقول عليك كشرى ضرب قبضة يده فى محرك السيارة وبدء فى القيادة وهى ظلت صامتة لا تتحدث ٠٠ **************** بعد إن انتهت (نرمين) من الحديث مع (نورهان) قالت (نورهان) -انا هروح بقى فى شقتنا اللى هنا محتاجة انام جدا نظرت لها (نرمين) بحدة -مش هتمشى انتى هتروحى معايا فاااهمة -بس٠٠ قاطعتها قائلة -مش هينفع بجد هتروحى معايا تحدثت (نورهان) بإستسلام -طب هتعشى من ايد خالتو عشان وحشنى اكلها بس حقيقى هروح لأن انا حطيت اوراق وحاجات مهمة وعاوزة انظمهم عشان هحضر للماچيستر وبابا اخدلى ميعاد مع دكتور صحبه فى الجامعة بكرة إن شاء الله فلازم اجهز الورق نظرت لها (نرمين) بتذمر طفولى -ماشى ماشى خليكى فاكرة بقى يا وحشة ابتسمت (نورهان) قليلا فنظرت (نرمين) إلى (أكمل) -هتوصلنا مش كده ابتسم قليلا وهو يقول -طبعا يا نيرمو ثم ذهب معهم إلى الخارج ليقوم بإيصالهم ٠٠ ******************* فى المساء دخل (يوسف) غرفة شقيقته فنظر لها ووجدها حزينة فمنذ ان رجعا سويا إلى المنزل من النادى وهى لا تتحدث فشعر هو بحزنها وهو يقول -ممكن اعرف يا (سچى) بقى ايه السبب ؟ تنهدت (سچى) بضيق -مش عارفة اقولك ايه بصراحة نظر لها نظرة ذات معنى وهو يقول -ارجوكى متقلقنيش ابتلعت ريقها وهى تقول -الزفت (أمجد) ضايقنى وعاوز يرجعلى بالعافية ضم (يوسف) قبضة يده وهو يقول -انتى ازاى متقوليليش ؟ ٠٠ انا لازم اوقفه عند حده -الحمد لله قابلت واحد النهاردة و ٠٠ انقذنى منه بفضل ربنا جز (يوسف) ع اسنانه قائلا -مش هسيب حقك وهيشوف منى أيام سودا تنهدت (سچى) بإسى ٠٠ -ارجوك يا چو الموضوع انتهى لو عمل حاجة تانية هقولك -بس ٠٠ قاطعته (سچى) قائلة -عشان خاطرى هز (يوسف) رأسه بالإيجاب ******************** كانت (نورهان) تتناول العشاء مع (نرمين) وخالتها حتى انتهوا وظلوا يتحدثون ويمرحون وفى وسط ذلك شعرت (نرمين) بالغثيان فذهبت فورا إلى الحمام وعادت بعد قليل حتى نظرت (نورهان) إلى (نرمين) بقلق -مالك يا حبيبتى ؟ -مش عارفة شكل عندى برد فى المعدة تحدثت (نورهان) بجدية -طب ما تروحى تكشفى هزت (نرمين) رأسها بالإيجاب قائلة -حاضر يا حبيبتى -انا هنزل بقى يا حبى عشان اروح كانت قد جاءت خالتها من المطبخ معها صينية بها اكواب من الشاى فسمعت حديث (نورهان) فقالت -لا استنى يا حبيبتى هلبس واوصلك فردت (نورهان) نافية -لا يا خالتو متتعبيش نفسك انا هنزل امشى اجابت خالتها بإصرار -قلت لأ استنى عندك نظرت (نرمين) إلى (نورهان) بحدة مصطنعة -جرى ايه يا بت بقى ؟! هنتحايل عليكى ولا ايه ؟! ابتسمت (نورهان) قليلا وهزت رأسها بالإيجاب فدخلت خالتها لأرتداء ملابسها بينما ظلت الفتاتان يتحدثان ثم قالت لها (نورهان) -برده مش هتقوليلى المقالة الجديدة عن ايه ؟ تنهدت (نرمين) بإسى ثم قالت -عن بلوة -يا بنتى بقى مش هتبطلى تحشرى انفك الصحفية فى كده ممكن حد يضايقك هزت (نرمين) رأسها بالنفى -انا عاهدت نفسى انى مش هسكت تانى زى اول مرة نظرت لها (نورهان) بعدم فهم -ها!! ابتسمت (نرمين) ثم قالت -متشغليس بالك انتى بس انتهت والدة (نرمين) من ارتداء ملابسها ثم ذهبت تجاه (نورهان) قائلة -يلا يا حبيبتى عشان نروح ابتسمت (نورهان) ثم قامت بتوديع (نرمين) قائلة -يلا اشوفك إن شاء الله بكرة يا حبيبتى بادلتها (نرمين) البسمة -مع السلامة حبيبتى ثم خرجت كل من (نورهان) ووالداتها ***************** كان (أكمل) يجلس فى مكتبه الخاص فى منزله حتى طرقت (يمنى) باب المكتب فجائه صوته من الداخل -ادخل فتحت (يمنى) باب المكتب فوجدها (أكمل) يبدو عليها الحزن ممسكة بيدها كتاب ما فرفع حاجبه بإستنكار -مالك يا بت ؟ هزت رأسها بحزن وهى تقول -خلاص يا عمو تعبت بجد بجد مش فاهمة اى حاجة فى اى حاجة وطلبت من (سيف) يشرحلى مرضيش يقولى خلى (أكمل) او (عمر) يشرحولك ابتسم (أكمل) بهدوء -ملاقتيش غير الفاشل ده يشرحلك ده اهبل ٠٠ ابتسمت قليلا واحمر وجهها خجلا قائلة -مانت عارف يا هندسة نظر لها بجدية ثم قال -عارف يا (يمنى) بس ده مش معناه ابداا انى موافق ع اللى بيحصل ده اقتربت نحو المكتب وهى تجلس أمامه فى المقعد المقابل للمكتب وتحدثت وهى تنظر له -هو (سيف) مش عجبك يا عمو هز رأسه نافيا -مش كده يا (يمنى) انتى عارفة كويس انتى ايه عندى انتى مش مجرد بنت عمى وبس انا حقيقى بعتبرك بنتى واختى كمان وعشان كده بخاف عليكى هزت رأسها بتفهم قائلة -عارفة يا عمو فتابع هو قائلا -انتى لسه صغيرة يا (يمنى) وكمان قدامك مستقبلك جو الأرتباط مش دلوقتى خاالص بصى انا عاوزك على الاقل تخلصى ثانوية وبعدين تتخطبى انا بحاول ابعد عنك انتى و (سيف) على اد ما اقدر لأنى ملاحظ برده اعجابه بيكى وهو لمح ليا ابتسمت هى بخجل وقالت مقاطعة حديثه -بجد يا عمو ؟! انت شايف انه بيحبنى نظر لها بحدة قائلا -بصى انا بقول ايه وانتى بتفكرى فى ايه ؟ ابتلعت (يمنى) ريقها ونظرت لأسفل قائلة -اسفة ابتسم قليلا ع هيئتها تلك ثم تابع -يا حبيبتى انا مش معترض على (سيف) انا معترض على الوقت ده مش وقت مناسب ليكى خاالص للكلام الفارغ ده هزت رأسها بالإيجاب فتابع هو -يبقى تذاكرى كويس وتدخلى الجامعة وبعدين نشوف الحب والكلام ده ابتسمت قليلا وهى تقول -حاضر وجدته يمسك سلسلة مفاتيحه وقد كان بها سلسلة بحرف ال N ابتسمت (يمنى) قليلا -بتحبها اوى يا عمو مش كده رفع (أكمل) حاجبه ثم نظر على قبضة يده التى يمسك بها حرف ال N وابتسم ثم هز رأسه ايجابا فتحدثت (يمنى) -يااااه ال love story بينكوا جميلة اوووى هز رأسه بإسى ثم تحدث -هاتى اللى مش فاهماه عشان اشرحه ليكى اعطت له (يمنى) الكتاب وظل (أكمل) يشرح لها حتى استاعبت ما لم تكن تفهمه ٠٠ ****************** بعد منتصف الليل كان (أكمل) نائم على فراشه فإتاه اتصال من هاتفه فتحسس (الكوميدين) الذى بجوار فراشه حتى أخذ الهاتف وهو نائما لم ينظر للمتصل واجاب بصوت ناعس -الو ٠٠ اتاه صوت احدهم من الهاتف -حضرتك استاذ (أكمل النصار) اجاب بهدوء -ايوة -(نرمين عبد الرازق) خطيبتك مش كده ؟ اعتدل (أكمل) فى جلسته قائلا -فى حاجة ولا ايه ؟! تحدث الرجل بنبرة اسفة -احنا لاقيناها ميتة فى شقتها وانا ٠٠ اتسعت عينان (أكمل) فلم يستمع لأى كلمة مما قيلت بعد ذلك ٠٠
from Blogger http://bit.ly/2QCh2me via IFTTT
0 notes