dvamns · 5 years
Nějak se nám nahromadily zážitky a zítra odevzdávám esej, takže zpět k telegrafičnosti.
Včerejšek Oblouk z Windows tapet; modrý město - všechny domy, auta, lampy, chodníky jsou modrý; paragliding - epickej, prostě lítáš ve vzduchu; hnusná kobliha - zoufalý těsto osmažený v oleji co chutná jako smaženej olej, nestihli jsme odjet - taxíky už byly drahý a Maročan nás varoval, že takhle pozdě je to už nebezpečný cestovat; čarodějnický obleček - místní staříci nosí hábity s kapucou a všichni vypadají jako kouzelníci.
Dnešek Slevovy kod communite - “checme do XY” “100 dirhamů” “my ale chceme taxi communité” “10 dirhamů” V hostelu, co jsme si objednali, nám dali pokoj skoro bez okna a rekli nam, ze tam nesmíme jist svoje jídlo, tak jsme odešli. Všude v té čtvrti samý serfaři a organic vegan jídlo. Jako vážně. Vypadli jsme po dvou hodinách. Potkali jsme X ‘stylařů” v nátělníku s dredama a vůbec jsme si nebyli jistý, jestli to neni ten stejnej, protože všichni vypadaj stejně. Z ošklivého bytu na internetu se vyklubal ráj se vším, co pořebujeme. V blízké kavárně jsou feláci (i na maroko), učili nás jak si chladit čaj a dali nám do něj tak 15 kostek curku. Paní domáci nám na otázku, kde se najíst, odpověděla pozváním na oběd zítra i pozítří. A asi pětkrát se nás ptala, jestli máme vše. Dala nám svůj vlastní stůl. Okolo domu je rozkopáno, řeka odpadků, to snad vyfotím. To je zatím vše, zítra už budu mít méně zážitků a více času.
30.7.15 Zase kolo
Do asi 13 km vzdáleného servisu jsem si dojel opravit kolo - seřízení brzd (bylo to úplně v háji, nezvládl jsem to sám) a přehazovačky včetně výměny jednoho lanka = 12 RM. Hezky jsem se projel! A pro zajímavost útrata na Celinině kartě za poslední měsíc: 1150. Z toho utraceno její matkou 1000.
29.7.15 Kolo!
Ráno jsem vstával brzy, abych se dopravil ke škole, kde mi jeden profesor půjčí kolo - autobusy jsou pomalé (5 km vzdálený obchoďák? Hodinadeset!) a taxi drahé. Ještě jsme (on) ho trochu poštelovali a já jel už nazpátek domů! Nevím, jak se rozepisovat, prostě to bylo skvělé, být po tak dlouhé době zase na kole! Utrhlo se lanko, takže jsem ty hory uprostřed ostrova musel překonat na třech převodech, ale o to to byla větší zábava. Zítra jdu koupit zámek a přilbu, bez ní bych se tu fakt bál.
28.7.15
Teďka na to nějak kašlu. Před pár minutami odešla Celina, která se mi svěřila s něčím hrozným, co nejenom, že její matka neřešila, ona k tomu dokonce přispěla. Kéž bych byl tak pošetilý a mohl si myslet, že najít tu svini a zlámat jí všechny kosti by něco vyřešilo. Takže rodiče nebojte, nebudu nic podknikat. Ale jednoho dne, jednoho dne, za to zaplatí.
26.7.15 Schöner Tag
Díky rozumnému otci jsme měli den pro sebe. Byl krásný a bezva! Ráno jsem dorazil k ní do “letního domu”. K narozeninám dostala Playstation 4, tak jsem chvíli hráli na té telce, která měla větší úhlopříčku než je Celinina výška. Ale na druhou stranu tam byla neuvěřitelně tragikomická situace, kdy na nás měla celý den dohlížet její sestra se svým přítelem. Jenže její přítel zítra odlétá pryč, takže ona byla naštvaná. Já jsem nechápal, proč se prostě nemůžeme domluvit, když máme všichni společnej zájem, ale oni jsou už všichni nějací moc zpracovaní... Nakonec nás vysadili, že jako půjdeme na film a dál to neřešili. Večer na majáku (který jsem přesunul na dnešek) o nás nejenom nevěděli (zapomněli to přepsat ve svých záznamech), ale ještě k tomu došlo k nějakému nedorozumění a strážce myslel, že to budeme mít jenom před majákem. Ona už ale stejně spěchala, tak jsem jí dovedl k autu a spokojen dokráčel domů.
dvamns · 9 years
Říká se, že tu lidi jezdí jako prasata. A je to pravda. Výsledek pak je takový, že auto čeká, až bude volno, protože přípojný pruh všichni ignorují. Že jim to stojí za to...
24.7.15 Nevím
Nevím, co psát, ale to datum by tu nemělo chybět. (Jo, a když mě budete chtít někdy naštvat, porovnávejte prosím ekonomiky podle vzájemného kurzu měny. Děkuji.)
22 + 23.7.15 Ne, nebude líp
Ve středu jsem jenom hodil zástěru na potisk a pak strávil 3,5 hodiny cesty autobusem na letiště, tam jsem jí asi na 3 minuty viděl a pak zase zpět. Pak jsme různě řešili budoucnost a přístup k tomu odpadu, který nazývá rodinou a je to složité. No a dneska jsem úplně ztratil motivaci, tak jsem si pustil hru, kterou jsem hrával na základce a za celý den jsem kromě záchoda vůbec nevylezl z postele. K jídlu jsem měl jednu tabulku čokolády. Haha.
21.7.15 Bezva den
Skvěle! Ráno jsem se vykopal brzy z postele a vydal se navštívit svou kamarádku ze školy, která měla pracovat v pekárně ve Straits Quay. To je nejvyšší liga elitářští, samé “italské” restaurace, “francouzské” pekárny, prodejny luxusního nádobí, to všechno u přístavu pro jachty. Všechno vybělené, krásné... Ani mě nepřekvapilo, že tam Wei-Shean nebyla, takové už jsou děti z POWIISu, ale napadla mě skvělá věc. Maják Z nějakého důvodu tam je postavený takový maják, zatím ale nevyužití. Říkal jsem si, že by to bylo hezké místo na oslavu, ale vzhledem k hustotě asi tak jeden strážce a dva údržbáři na na akr jsem dospěl k závěru, že lézt tam není dobrý nápad. Tak jsem prostě po šipkách kráčel do budovy managmentu tohohle miliardového areálu a prostě je požádal o povolení. A dostal ho. Pár formulářů, trocha západní oprsklosti a špetka bílé kůže mi zařídila půl hodinku nahoře na tom majáku. Fotku teď nemám, ale je to přesně takovéto místo, okolo kterého každý jde a řekne si “tyjo, tam bych se chtěl podívat!” Tak 25. v 19:30 na shledanou! Zástěra Původně jsem chtěl celině dát tričko, nakonec jsem se ale rozhodl pro zástěru s logem restaurace z našeho oblíbeného seriálu. Nemám prostor to tu vysvětlovat, prostě je to dobrý dárek. A tištění je tady zadarmo. V krámku ale nabízeli jenom bílou a já potřeboval žlutou, tak jsem zašel do obchodu s pracovními oděvy, kde ji sice neměli, ale udělali mi jí. Krásnou. A vidět toho krejčího, jak si jen loupe jablko, bylo nádhera. Znáte to, jak třeba něco šijete na stroji a ono se to pořád nějak překládá kroutí a tak? On to prostě jednou přeložil a bylo to. Dělal to na Singru asi z roku 1930. Fotky dám časem, možná si nechám ještě jednu pro sebe. A ano, tohle mi zabralo celý den - chvíli jsem hledal obchody a ta doprava tu je fakt strašná.
dvamns · 9 years
Lidé mi vyčítají, že jsou ty fotky náhodné a nedávají smysl... No a co. Ano, to nad tou dopravní šipkou je solární panel, mířící přímo do křoví.
20.7.15 Chce to odhodlání
Můj typický problém posledních dní: už vím, že se musím brzy vykopat z postele, ale vždy je něco, co mě v ní ráno drží, ještě něco, co je potřeba najít/vyřešit/domluvit. Den jsem ale naštěstí úspěšně zachránil, když jsem asi ve dvě vyrazil ven. Navštívil jsem obchod, kde tisknou na trička, abych domluvil dárek pro Celinu, pak našel bankomat a hlavně se hezky cestou prošel a nakoupil pár užitečných věcí, jako třeba opalovací krém. Už jsem byl celý červený. Problém je ale v tom, že tady krém potřebují vážně jenom cizinci, takže je i v drogeriích a supermarketech šíleně drahý. To, že se mi podařilo najít jeden za 22RM, považuji za obrovský úspěch!
19.7.15 Bezcel(i)ní zóna
Vyhodili mě v autobusovém terminálu, který je asi 25 km od mého bydlení. Byly čtyři ráno, tak jsem na místní dopravu nečekal a vyrazil pěšky. Šel jsem asi hodinu, pak jsem se na hodinu před deštěm schoval v takové večerce. Šel další půl hodinu, konečně chytil bus, který ale v půlce cesty zastavil a vyhodil nás s tím, že je porucha. Sice nám na lístky dal parafu a identifikační číslo, ať to nemusíme platit znovu. Řidič mi to nevzal, ale hádat bílej s řidičem kvůli dvěma ringittům a zdržovat celý autobus? Raději jsem dojel domů. Tam jsem tak nějak oxidoval, přeci jen jsem spal málo. Pak asi hodinu volal se Celinou, kterou v HK chytly děsný menstruační bolesti (smím to takhle specifikovat?), ale to její rodině samozřejmě nezabránilo v tom, aby jí na celý den vytáhla ven. A sestra jí vzala 4 z 5 tisíc HK$, které dostala od táty na útratu. Když se Celina vzmužila a dala vědět tátovi, nakonec jí blahoskloně 3 tisíce vrátila... Ale už mě to ani nezvedá ze židle. PS: V titulcích se kvůli špatnému fontu ještě pořád musím vyhýbat háčkům, děkujme tedy mému tátovi za tuto krásnou, bezháčkovou slovní hříčku.
18.7.15 Návrat
Bylo tam hezky. Hlavně ta voda. Strašný vedro, nikde se nedalo schovat. Ale taky draho a nedobro. “Jedu domů, tady nic není.” “No na Penangu taky ne.” “Ale aspoň za to nic neplatím dvojnásob.” Nerad bych si hrál na pozéra, ale... bylo to už moc turistický. A taky tam byly všude zamilovaný páry v bikinách. Nějakým němcům jsem asi na hodinu půjčil mobil a internetem, měli radost a já měl radost. Tako to má být. Protivný vlastník hostelu mi k mému překvapení vrátil peníze za další noc, kterou jsem už měl zaplacenou. Ze strachu z prázdnin jsem si přes internet raději koupil lístek (autobus byl nakonec poloprázdný), dopravil se na pevninu, s nějakými dalšími Němci si domluvil sdílení taxíku do města, odkuď jezdí busy. Hezky jsem si s nimi popovídal, zabil dvě hodiny ve městě a naskočil do autobusu, kde jsem se mohl krásně natáhnout přes 4 sedačky.
17.7.15 Den.rar
Mám s sebou jenom mobil, takže musím tu hromadu zážitků nějak zkomprimovat. Do autobusu jsem se dostal. Jel ale jinam, ale na poslední chvíli jsem vystoupil ve tři ráno. Odtamtud jel přívoz taky. Nakonec jsem spal od čtyř asi do sedmi s 4 Nizozemci pod nějakým přístřeškem. Do desíti jsem čekal na přívoz. Byly tam nějaký Číňanky, který mi říkaly, že mě potkali v autobuse na Penangu. Číňanky jsou pořád stejně nehezký. Většinu času mluvila jejich matka. Nebylo to zajímavý a nerozuměl jsem jí. Dovezli mě na ostrov. Byla to jízda, na malým člunu. Pořádný rány. Našel jsem si ubytování za 20rm. Fakt nechutný. Jídlo je tu drahý. Spal jsem několik hodin na pláži. Chtěl jsem jít s Italem a Spanelem okolo ostrova, ale nevyšlo to. Potkal jsem Čecha a hodinu s ním mluvil. Voda je tu čistší než v bazénu. Nekecám. Je tu krásně. Jsem tu sám. Jsem tu sám.