fietspat · 6 days
Impressie van een weekje de #fietsforens uithangen
fietspat · 10 days
fietspat · 28 days
fietspat · 4 months
fietspat · 4 months
Na de Vossenjacht wordt mijn fiets netjes schoongemaakt
fietspat · 5 months
Achterhoede gevecht met een plons
Inmiddels is het Vossenjachtseizoen weer in volle gang. Vorige week reed ik de eerste jacht met mijn dochter Nore die de smaak te pakken had. Gisteren was de tweede jacht. Vorige week hadden we veel geluk dat we alle controles hadden en daardoor een goede uitslag hadden gereden. Of we weer zoveel geluk zouden hebben moest nog maar blijken. Want er stond een aardige bak wind. Deze keer stonden er…
fietspat · 6 months
Helaas te laat om met de club mee te gaan (kon ik eindelijk weer eens….)
Daarom zelf op pad gegaan voor een kort duurritje van 2 uur door het Groenehart.
fietspat · 6 months
fietspat · 7 months
Phoenix B3 laat er geen gras over groeien
Sinds de seizoensstart in september is het hard werken voor Phoenix B3. Lastige tegenstanders, vaak tweedejaars B-teams die ook een kop groter zijn maken het dit jong team niet gemakkelijk. Week in, week uit wordt er tijdens de trainingen en de wedstrijden hard gewerkt. Maar het meest effectieve was de schottraining van afgelopen woensdag.  Voor zaterdag stond de uitwedstrijd tegen Avanti op…
fietspat · 7 months
Jumbo op de pedalen
open.substack.com/pub/coersfiets/p/jumbo-op-de-pedalen
fietspat · 8 months
Jumbo op de pedalen (2)
fietspat · 8 months
Jumbo op de pedalen
Vandaag heb ik met Nore deelgenomen aan Jumbo op de pedalen. Een toertocht vanaf de VAM berg met delen van het parcours van het EK Wielrennen.
Voor we van start gingen moeten we koud de VAM berg op fietsen, dat was geen gemakkelijke opgave.
Nadat we de startnummers hadden opgehaald en deze met hulp van de mechaniciens van Jumbo-Visma hadden gemonteerd gingen we op pad. Vanaf de start mochten we meteen klimmen naar de gloednieuwe Dak van Drenthe die voor de gelegenheid open was.
Daarna ging het richting de Dinxperloerveld. Via het altijd levendige Hoogeveen ging het via de Veenkoloniën richting de eerste rust bij KV Elko.
Ondertussen regende het af en toe licht. Daar hadden we niet echt rekening mee gehouden. Maar ja, mietjes worden niet geboren….
Via Coevorden reden we in een wat meer bosrijk gebied. Het centrum van Dalen was omgetoverd tot een groot terras waar je voor €7,- prima koffie met appelgebak kon krijgen, iets wat we ook deden. Ondertussen was Nore ook over haar dip heen en vervolgde we in onze eigen tempo de weg.
Na 70 km was er nog een bevoorrading en toen begon langzaam de finale.
Bij het verlaten van Wijster zagen we de VAM berg al liggen. Toch maakte we eerst nog een hele lus over het lokale parcours van het EK.
Uiteindelijk mochten we de VAM berg twee keer beklimmen waar ik even kon vlammen.
Nadat we allebei gefinisht waren deden we ons tegoed aan de hapjes en drankjes.
Zie deze post voor meer foto’s.📷
fietspat · 9 months
Rondje Rotterdam
Of we nog een keer 100 km konden fietsen
Met deze vraag kwam mijn dochter. Of we nog een keer 100 km konden gaan fietsen. Zo gezegd, zo gedaan. Ik deed twee voorstellen, een rondje Kinderdijk of een rondje Rotterdam. Haar keuze viel op de tweede.
Het was niet een heel speciaal rondje, maar ik had er, voor mij, nieuwe wegen in gedaan nabij Heerjansdam. Voor de rest was het gewoon langs de Rotte, Brienenoordbrug over, langs de Oude Maas, door de Beneluxtunnel en Midden-Delfland terug.
De weersverwachting was redelijk hoewel er wel kans was op wat regen. Voor we Zoetermeer uit waren kwamen Jules nog tegen. Op de vraag van mijn dochter waarom hij geen helm droeg kon ik alleen maar antwoorden dat hij gek is.
Langs de Rotte was het druk best met fietsers. Zo peddelde we rustig naar Rotterdam.
Na de afdaling en een stuk langs de A16 reden via Rijsoord en langs Het Waaltje richting Heerjansdam.
Na Heerjansdam reden we over een dijk met tegenwind naar de Oude Maas. Hier was het wel even hard werken. Maar vanaf het keerpunt kregen we de wind in de rug en gingen met 50 km op de teller een pannenkoek eten bij Pannenkoekenhuis Oude Maas. Terwijl we binnen zaten begon het net te regenen. We hadden geluk.
Na dat onze magen gevuld waren gingen we weer op pad. Het was nu wat frisser geworden en daarom deden we onze armstukken maar aan. Terwijl we onze weg vervolgde regende het af en toe, maar echt nat werden we niet.
Langs Hoogvliet en de Botlek reden we naar de Beneluxtunnel. Het viel me op dat fietsers nu wel door de Brommertunnel mogen. Iets wat ze wat mij betreft permanent mogen doen. Maar vandaag namen we de lift. Mijn dochter zag de roltrappen niet zo zitten.
De verdere terugweg was weinig bijzonder. Wat ik wel mooi vind is de route door Schiedam naar Midden-Delfland die prima is.
Bij de Ruyver hadden we nog een fotomoment bij een soort speelplek met Super Mario. En zo kwamen we rond half vijf in Zoetermeer aan.