Toen hij af was.
lymianne-japan · 7 years
Dag 15
We zijn in Hongkong aangekomen. We hebben een korte stop hier van 1,5 uur en dan de vlucht naar Nederland. In het vliegtuig heb ik 2 films gekeken en een klein beetje geslapen (ca. 2 uur). We zijn geland om 06:47. We moesten even wachten op onze koffer maar toen we die hadden zijn door de poort van arrivals gegaan en stond mijn moeder ons daar op te wachten met een kleine minion ballon en een roos. Eindelijk thuis hebben we gebak gegeten en onze spullen uit gepakt. Ik heb nog 1-2 uur geslapen en heb s'middags nog een boot in elkaar gezet met kleine losse onderdelen en stikkers. Dit werkte goed om wakker te blijven.
lymianne-japan · 7 years
Dag 14
Vandaag gaan we weer naar Nederland. Maar daarvoor hebben we nog een halve dag in Tokyo. We moesten vanochtend al onze bagage verzamelen en achter laten bij de resectie van het hotel. Daarna zijn we met de metro naar een gebouw gegaan met 45 verdiepingen en daar hebben we een uitzicht gehad over Tokyo (ook Tokyo tower en Tokyo sky tree). Dat was best wel indrukwekkend omdat je ook geen einde zag van de stad, het leek maar door en door te gaan. Toen hebben we nog een keer de metro gepakt en zijn we naar Shibuya gegaan en omgeving. Eerst hebben we een shrine bezocht en daar bij de in/uitgang een groepsfoto gemaakt. Toen zijn de naar een heel druk straatje gegaan waar ze allemaal bijzondere pop cultuur kleding hadden. Daar in dat straatje hebben we lekker een crêpe genomen en ijs. En toen we aan het einde van de weg waren was het tijd om naar het vliegtuig te vertrekken. We hebben onze bagage van het hotel genomen en afscheid genomen van de mensen die een andere vlucht hadden of langer bleven. We hebben onze reisleider bedankt voor alles wat ze voor ons gedaan heeft. Toen zijn we met een bus naar het vliegveld gegaan en hebben daar lekker geluncht (het was meer avond eten). Het laatste geld opgemaakt en tien zijn we naar het vliegtuig gegaan. De eerste vlucht naar Hongkong duurde 3:43 uur en we legde 2965 km af (volgens het scherm). Het laatste uur is het beeld scherm vast gelopen en doet niks meer.. nog even mezelf vermaken en dan zijn we op Hongkong.
lymianne-japan · 7 years
Dag 13
Anne: Vandaag ben ik om 9:30 naar akihabara gegaan. Daar heb ik tot 13:30 rond gelopen en dingen gekocht. Er was zoveel anime manga en electronica dat ik alles wel wilde kopen. Ik heb uiteindelijk 4 figuurtjes gekocht, 1 knuffel en 2 manga's. Om 2 uur had ik met pap afgesproken. En hebben we lunch gekocht en op de kamer gegeten. Daarna zijn we weer naar akihabara geweest en heb ik pap de anime wereld laten zien. S'avonds hebben we daar gegeten. We hebben toen pannenkoeken op maar wel op Japanse wijze. Toen we terug waren heb ik alles in gepakt en dat duurde wel even. Kees (ochtend): s'morgens naar de vismarkt en een boeddhistische tempel (met orgel!) geweest. Daarna een park bezocht en nog op zoek naar een tempel met heel grote lampionnen. Kwam eerst bij het zwembad terecht 😆. Verder zoeken naar de tempel in de hitte en uiteindelijk gelukkig gevonden. Om 14:00 uur weer naar het hotel voor de lunch met Anne. Ook even afkoelen onder de koude douche. Tokyo in de zomer, pffffff. 🤐
lymianne-japan · 7 years
Lekker een crêpe gegeten in hartje akihabara
lymianne-japan · 7 years
Dag 12
Vandaag zijn we om 8:10 van het hotel in Kyoto vertrokken naar Tokyo. We zijn net de bus naar Kyoto station gegaan en daar hebben we de Shinkansen gepakt richting Tokyo. De Shinkansen doet er 2 uur en 20 minuten om naar Tokyo te gaan. Pap had een app waar op hij kon zien hoe snel we gingen... 260 km/uur op sommige plekken. Toen we in Tokyo aankwamen stond daar iemand op ons te wachten om ons naar het hotel te brengen. In het hotel aangekomen kwamen we er achter dat de kamers nog niet klaar waren. Stonden we daar met onze tas.. we hebben wat spullen achter gelaten in het hotel en zijn met 7 mensen opzoek gegaan naar een lunch plek. We hebben even gelopen en lekker geluncht en toen was het tijd om in te checken in het hotel. De kamer is klein maar veder netjes. Om 19:30 gaan we met de groep weer weg. We zijn een 48 uur kaart gaan halen in akihabara en door de wijk heen gelopen. Daarna zijn we wat gaan eten en toen weer terug naar het hotel. Jammer genoeg waren de meeste winkels in akihabara al dicht want dit is de plek voor anime, manga en electronica.
Selfie's van ons
lymianne-japan · 7 years
Dag 11
Onze laatste dag in Kyoto morgen vertrekken we naar Tokyo. Vandaag moesten we onze grote tas inleveren want die word op gestuurd naar Tokyo. Als we dan bij het hotel in Tokyo zijn hebben we onze tas weer. Toen we de tassen hadden geregeld gingen we naar het bamboe bos. Omdat de groep pas om 10 uur vertrok zijn we eerder vertrokken want we wilde niet wachten (voor 90 min.). We zijn eerst naar Kyoto station gegaan met de bus en toen naar het bamboe bos met de trein het was even zoeken maar het was de moeite waard. Ik vond het pad wat we liepen mooi. We zijn ook in de tuin van een tempel geweest wat ook mooi was. Toen we klaar waren in het bos en bij de bus stonden te wachten kwam de groep pas aan. We zijn daarna naar Kyoto station terug gegaan en hebben boven op van het uitzicht genoten (van de hele stad). Daarna zijn we gaan lunchen onder het station. Een broodje met een hotdog en een ice tea met groene thee. Daarna zijn we naar imperial palace gegaan wat weer erg warm was... weer boven de 30 graden. We zijn volgens mij niet onder de 30 graden gekomen en s'nachts ook niet tijdens de reis. Het was wel een mooie plek! We hebben nog wat souveniertjes gekocht en we hebben pizza gegeten. Toen dachten we laten we maar lekker naar het hotel gaan want we zijn best wel op.
lymianne-japan · 7 years
Dag 10
Anne: Om 8:30 zijn we met de hele groep vertrokken naar de inari shrine met alle torii’s. Daar hebben pap en ik een wandeling van ca. 1.5 uur gemaakt. Wat voor mij heel speciaal was om met pap te doen. Het was voor mijn een speciale plek waar ik goed tot rust kan komen geestelijk. Daarna is pap naar nara gegaan en ben ik naar Kyoto terug gegaan omdat ik al was geweest in nara. Ik ben toen in Kyoto naar de film geweest. Dat was een bijzondere ervaring omdat de mensen geen Engels spraken dus met plaatjes en gebaren heb ik een kaartje gekocht. Naar de film gaan kost ongeveer evenveel hier als in Nederland. De zaal zaten aardig wat kinderen maar die gedaagde zich super netjes waardoor je rustig film kan kijken. Ook hebben ze een soort gift shop vol met spullen van de films die draaien en daar kopen best veel mensen wat. Voor de film kopen mensen hele trays met eten en drinken(daar was ik best verbaast over). De film was leuk! Daarna wilde ik de bus pakken en een dag kaart kopen. Toen ik net mijn geld gepakt had kwam er een oude vrouw en man naar mij toe met hun dag kaart die mocht ik van hun hebben gratis. Vol verbazing heb ik het kaartje aan genomen en ze bedankt!! Dus ik heb een aantal keer vandaag gratis met de bus gereisd. Met de bus ben ik naar het centrum gegaan en naar een Pokémon center. Ze hadden daar van alles dus ik heb mijn ogen uitgekeken en een klein dingetje gekocht. Daarna ben ik terug naar het hotel gegaan met de bus dwars door de regen. De hele vakantie heeft het niet geregend maar nu regent het voor de eerste keer.
Kees: Terwijl Anne haar Pokemon-middag had, ben ik naar Nara geweest. Tijdens de treinreis landelijk Japan bekeken en aangekomen in Nara op weg gegaan naar de boeddhistische tempels. Naast veel herten heb ik drie tempels bekeken en ben nog door wat kleinere straatjes gewandeld. Aan het eind van de middag terug met trein en bus naar het hotel. Vanavond wezen eten in Japans restaurant en uitgebreid gesproken met Nederlandse en Amerikaanse toeristen die naast ons aan tafel zaten. Nu nog alles inpakken van bagage . De bagage reist namelijk voor ons uit naar ons laatste verblijfadres in Tokyo.