Esimene päev uues kodus
5.08.2019
Teen täna kaks postitust, muidu läheb üks liiga pikaks.
Õhtul on juba 20.30 täiesti pime ja uni tikub kohe peale. Küll alles siin siis elu algab ja kõik sagivad õues - söövad, kastavad või lobisevad niisama.
Esimene öö on selja taga. Täitsa tore oli üle pika aja kummimadratsil magada, mis paraku natuke katki on ja hommikuks tühjaks saab 😆 Ilma konditsioneerita on suhteliselt võimatu magada, läheb ikka väga kuumaks. Hoian pöialt, et me nüüd siin külma ei saaks - toas konditsioneer ja õues otsime ka varju ning tuult, et õhku oleks.
Rannas on see eest mõnus. Soe vesi, päike ja tuuleke. Rand on meil kivine aga sellest ei ole hullu, ostame rannapapud, millega on hea vette minna ja rannas kõndida. Kivid on ju kuumad. Pikutamiseks tuleb paksem alus muretseda ja ongi kõik jälle suurepärane 🌊🌞🏖️
Rannast paistab meie kodu ilusti ära, seega ülemisel terrassil tuleb viisakalt käituda 👌Pildil see üleval paistev parem kollane maja:
Meie rand, kus on kogu aeg inimesed 😆 Küll pered, küll sõpruskonnad. Päris hilja õhtul pole veel jõudnud aga vaatame siis ka üle.
Maja tutvustan videodena. Kuna Tumblr lubab ühe video postituse kohta, siis iga päev natuke infot maja kohta.
KOHAL
5.08.2019
Eilne päev 4.08.2019 on siis ajalooline meie pere jaoks. Kell 11.15 astusime me sisse oma uue kodu väravatest. Majaomanikud tegid veel viimaseid töid. Maakler jõudis ka mõne aja pärast ja hakkas üle võtmine. Trampisime üle 2 tunni ringi, vaatasime kõik üle, küsisime niipalju kui meelde tuli, allkirjastasime lepingud ja maja oligi meie 👍
Neli pikka päeva sõitmist, ca 3800km ja viimaste päevade 30 kraadine kuumus mõjus meile kõigile väga väsitavalt, seega esimesel õhtul olime omadega ikka täitsa läbi.
Enne kui tänasesse päeva jõuan, siis väike tagasivaade viimastele reisipäevadele. Võtsime eesmärgiks jõuda laupäeva õhtuks vähemalt lõuna Itaaliasse, sinna kust praamile saab. Tegime tee peal otsuse, et prooviks ikka Sitsiiliasse jõuda, kui vähegi ajad klapivad. Kiirteel valdasid mind erinevaid emotsioonid. Esiteks on siin mägine, üks mägi ajab teist taga, kord oleme pilve peal ja kord sees. Üks tunnel algab teine lõppeb. Ma arvan, et see kõik tekitaks vaimustust ning imetlust, kui me ei oleks selleks ajaks juba ühe päeva mägedes seigelnud ning neid vaateid eelnevalt mitmed kordi juba näinud. Mida edasi lõuna poole, seda kaootilisemaks kõik muutus - räämas majad, üldse mitte enam nii idüllilised külakesed, kui Austrias või Põhja-Itaalias, kuid see ongi Lõuna-Itaalia 😉 Külakestest mööda sõites arvasime, et kunagi me ikka tuleme turistina tagasi, kui itaalia keel paremini selge on, hetkel on pikematest sõitmistest isu küll täis.
Teel läks kõik õnneks ja saime kohe praamile ning 30min sõitu ja olimegi Sitsiilias, Messinas. Praamile saamiseks pidime natuke seiklema, kuna piletimüük oli sadamast ikka üsna kaugel. Õnneks oli ikka mõni silt ka, mis teed näitas ning enamus autosid läks sinna suunda, seega me ei eksinud teelt. Otsisime hotelli ning kukkusime jala pealt magama. Hommikul pidime 11.00 maja üle andmisel olema, ei olnudki pikka sõidupäeva, milline õnn 👍
Eriti tubli oli sellel pikal reisil Rasmus. Ta pidas nii vapralt kõik vastu, üldse ei vingunud (üks kord Lõuna - Itaalias söögi teemal ainult) ja oli meile igati toeks. Väga tubli laps 😘
Peale asjade sisse tassimist, läksime mere äärde. Minna on täitsa tore, mägi läheb alla ja muudkui vaikselt tatsud. See eest tagasi annab turnida, taas sama ülekuumenenud, kui randa jõudes 😆
Rand on kivine, meri soe ja soolane, kiiresti läheb sügavaks, seega on mõnus ujuda ja lainetel loksuda. Kiiremas korras tuleb osta rannapapud, millega saab meres kõndida. Kivid on libedad ja kukkumise oht suur. Lisaks on rannas kivid tulikuumad. Aga jube mõnus on ikka meri🌊, rand 🏖️ ja päike 🌞
Vahelduseks paar esimese päeva pilti ka. Ülemise terrassi vaade, taga paistab Etna:
Õhtune päikeseloojang ja Etna:
Teel uude koju
02.08.2019
Meie reis sai siis alguse 31.07. Esimene päev oli lühike, ööbisime juba Leedu Poola piiril, Poola poolel. Öömaja oli odav, kuid puhas ja ainult ööbimiseks täiesti piisav 👍 Süüa anti ülihästi - õhtusöök kolmele koos jookidega ja kohviga oli 20€. Ülimalt rikkalik oli ka hommikusöök.
1.07 jätkus tee Saksamaa poole. Oleks teadnud, et teed nii head on, oleks juba eelmisel päeval Varssavisse sõitnud. Tegime Poolas vahepeal shopingu ning lõuna, mis oli taas uskumatult odav ja maitsev. Ilmselgelt sõime ennast üle 😆 Poola on ikka uskumatult odav... Kuigi bensiin on sama või isegi veidi kallima hinnaga, kui Eestis. Saksamaal Ööbisime Dresteni lähedal hotellis. Hotell oli lihtne, mugav ja rikkaliku hommikusöögiga. Läbi Saksamaa otsustasime sõita sellepärast, et meile väga maitseb Duplo šokolaad, mida ainult Saksamaal müüakse. Leidsime selle lõpuks ühest toredast Lidli poest ja üks eesmärk saigi täidetud 👍
Kuna enamjaolt möödub teekond mööda kiirteed, siis väga midagi muljetada ei olegi. Poola teel oli kaks avariid, õnneks mitte meie poolel, seega ummikust pääsesime. Saksamaal oli nii õnnetu õnnetus, et helikopter tuli kannatanule järgi. Samuti vastu tuleval teel.
Ilm oli üsna meie poolt, vahelduv pilvisus ja mida lõuna poole, seda soojemaks läks. Vahepeal oli ka 27 kraadi.
2.07 oli eesmärk jõuda vähemalt Veronasse. Päev algas kenasti, vahelduv pilvisus, kiire kiirtee - ühe korra istusime ikka ka staus kinni, muidu ei oleks ju õige Saksamaa - ca 20km ja üle poole tunni tiksumist. Austria võttis meid vastu vihmaga, sellise tavapärasega. Vahepeal oli selge, siis saime imelisi vaateid nautida. Mäed, pilved, külakesed - vaated nagu piltpostkaartidel. Imeline 🥰
Siis jõudsime Itaaliasse, vaated olid ilusad, kui vihma just ei sadanud. Kuid mida edasi, seda hullemaks läks...
Nagu ämbritega oleks kallatud 😳 Minu nõrgad närvid olid ikka täiega pingul. Ca 30 minutit tuli seda vett sellise tempoga nagu videost näha, see ei olnud üldse tore... Enne kui selle paduka kaela saime tuli samast pilvest mitu raksu äikest. Üks oli eriti äge - äike lõi korraga sõidutee kahel pool asetsevasse mäkke 🌩️ See oli tõeliselt võimas vaatepilt. Edasi enam muidugi nii äge enam ei olnud, kui selle valingu alla jõudsime. Ma olin juba lootust kaotamas, et see vihm ei lõppegi 😭 Lõpuks, peale kahe tunnist sõitu jäi vihm järgi ja mäed selja taha. Tuli mõnus päike ja 25 kraadi.
Täitsime oma päeva sõidueesmärgi ja enamgi veel ning jõudsime Bolognasse, kus veedame oma esimese öö uuel kodumaal. Ees ootab veel üle 1000km mandri Itaaliat enne kui praam meid Sitsiiliasse viib ...
Rääkisime täna ka maakleriga ja on lootust, et saame pühapäeval juba maja üle võtta ✌️👍 Sitsiilia siit me tuleme!
Kõivud Sitsiiliasse elama
Algaja blogipostitus #28.07.2019
Meid ootab ees erakordne võimalus elada 3 aastat Sitsiilias. Kohale läheme mööda maad - oma auotga ning start seiklusele on 31.07 Kohal peame olema 5.08, kuna Jaagul on siis esimene tööpäev.
Mis meid ees ootab? Palju päikest, uued kogemused ning mälestused, palju head toitu ning suur maja - esimest korda elus kolime majja elama. Lisaks muidugi Jaagul töö, Rasmusel kool - inglise keelne õnneks :) ja mind lõputöö kirjutamine, lapsel kooli sisse elamise toetamine ning itaalia keele õppimine, Ja no lisaks siis kõik majapidamistööd ning söögitegemine. Ise salamisi küll loodan, et saan peamiselt siiski tegeleda jooga, Vahemeres ujumise ning Illy kohvi joomisega meie uue kodu terrassil :D
Blogi otsustasin pidama hakata, et edaspidi endal ka meeles oleks, kuidas kõik alguse sai ning kuidas üldine elu olu läbi minu silmade ja kogemuste Sitsiilias on.
Teekond saab alguse 31.07 ning sõidame läbi Saksamaa, kuna seal on ainus koht, kus ühte šokolaadi müüakse, mida meie pere väga armastab :) Ja no Saksamaa lihtsalt meeldib meile.