marliesinafrica · 6 years
Wie het kleine niet eert....
Wie het kleine niet eert….
Laten we voorop stellen dat Boedapest een prachtige stad is met een hoop kastelen en kerken. Maar wat gaat me nu echt bijblijven? – hardlopen op Margaret Island. 5.35 km gravelbaan. Wat een feest. – aardappelpannekoeken met kip en groente. Street food to the max, maar de enige plek waar ik een tweede keer terug ben geweest. – sorbetijsjes op de hoek van de straat. – lactosevrije cappuccino Klinkt…
marliesinafrica · 6 years
Dag 2
Begonnen vandaag met een heerlijk rondje trainen om 06.30. Daarna flink rond gelopen en het Ov van hot naar her gepakt. Eerst naar het parlement, toen het helden plein en toen kwam ik een kasteel tegen. Daarna naar de markthal. Toen ben ik de winkelstraat afgelopen maar dat was niet interessant. Daarna ben ik naar een badhuis gegaan. Sauna’s en wellness zijn niets voor mij. Ik vond het wel leuk…
Boedapest
Mijn verassingstrip is dus naar Boedapest. Ik zat gisterenavond random weerberichten te checken van Europese steden en sinds gisterenavond wist ik zeker dat het Boedapest ging worden. Ik moest 06.30 op Schiphol zijn, trein van 5 uur, aangezien dat de beste optie was en een taxi besteld om 04.30. Wekker om 3 uur gezet, met wat verslaapmarge. Ik was om 02.15 klaar wakker….. tja. Als ik van te voren…
Boedapest
marliesinafrica · 7 years
Mijn avontuur in Saint-Joseph (uhhh alcohol)
De laatste 2 dagen in een chambre d’hote geslapen, de Franse equivalent van b&b. De eerste avond zelf eten geregeld, tot irritatie van de gastvrouw. De tweede avond dacht ik vooruit, doe eens gek, laat haar die maaltijd maken, voor een restaurant prijs. Maar het is natuurlijk onbeleefd om en over lactose intolerantie en geen alcohol willen drinken. Dus ja….. de avond begon met punch. Dat ging…
marliesinafrica · 7 years
Piton de la Fournaise De rit naar de Piton de la Fournaise is wel cool. Hoe hoger je komt, dan veranderen de bomen naar grote struiken en die struiken worden steeds kleiner.
Hell-Bourg
Gisteren heb ik een heftige hike gedaan. Het betere klim en klauter werk. Had je mij dit van te voren verteld, dan had ik mijn vakantie gecanceld.  Vandaag een wandeling gemaakt naar een dorp verder op over het asfalt, wezen tanken en toen naar het museum van muziekinstrumenten.  Vanaf morgen 4 dagen kust en geen hostel meer. Vrijdag de vulkaan op
marliesinafrica · 7 years
Cilaos – Hell-Bourg Vandaag aflevering 2 van Dangerous Roads. De N5 heeft alles wat een aflevering van Dangerous Roads nodig heeft, behalve dat deze wegen wel onderhouden zijn.
Cilaos 2
Een Oostenrijkse mede tourist heeft me net bevestigd. Die haarspeldbochten zijn echt extreem. Vandaag een kleine hike gedaan en het rustig aan gedaan. En nagedacht, ik wil met iemand praten over mijn geaardheid. Ik kijk wel of het professioneel wordt of niet. Anders blijf ik zeker weten voor altijd vrijgezel.  Maandag moet ik het stuk terug met de auto. Wish me luck
Cilaos
Nou ik ben er. Rond lunchtijd ben ik aangekomen na de Thalys, de trein ende shutle voor ik eindelijk op Parijs Orly was. Vervolgens een vlucht van 11 uur en twee uur vooruit in de tijd.  En toen het spannende gedeelte, de huurauto. De eerste drie kwartier waren ok, maar toen begon de ellende, haarspeldbochten. Niet eentje, maar tientallen, en twee hele krappe tunnels die maar 1 auto breed zijn.…
Onderweg naar la Réunion
Daar gaan we dan. Ik zit in de Thalys naar Parijs. Daar vandaan pak ik het vliegtuig naar île de la Réunion. Dit is de eerste keer dat ik het reizen niet zo spannend vind. Ik geef toe, dit is de zoveelste keer het buitenland. Naast een tiental keren naar België, 2 keer Duitsland, Ierland, Engeland en de UAE, is de drang om te reizen eigenlijk wel weg. O ja, er is nog een trip naar Duitsland…
La Reunion
Yes, Ik heb een nieuwe vakantie locatie in mijn hoofd. Mijn ideale vakantie heeft nu de volgende eigenschappen: ik kan mijn Frans oefenen; ik kan hiken tot ik er bij neerval; geen Nederlanders; (een tropische bestemming); (Afrika). La Reunion voldoet aan al die eisen. Als ik met de trein naar Parijs ga en vanaf Parijs vlieg, is het ook qua reizen nog betaalbaar. En nu maar oefenen in het lopen…
Histoire de vacances
Et voilà, n’a personne lu le message dernier. C’est une raison valable d’écrire un message deuxième en français. Le subject est mes histoire de vacances. J’ai accoutumé d’organiser mes vacances moi-même. Beaucoup de mes vacances avaient en l’Afrique tant que destination. Cette année, j’ai reservé mes vacances avec un agent, que se spécalise dans les vacances surprises. Je ne savais pas ma…
Un message français
Aujourd’hui j’écrirai un message français. Pourquoi, j’écrirai un message français. C’est une bonne exercise d’écrire un message français. Je ne peux pas à embêter toujours ma belle-soeur, dont sa language maternelle est français. Je pense que ne lise personne ce message. Ça ne fait rien si je ferai beaucoup d’erreurs. Je suis en train du course en français d’augmenter la chance pour un emploi en…
Trailrunning
De laatste 3 traiks die ik heb gedaan: Veluwezoom 14,7km Loonse en Drunense Duinen Lommel -Bosland Sahara Ik ben nog op zoek naar andere locaties om te trailrunnen. Maar ik heb hier veel plezier van.
Bangkok
Nou, hier komt me een verhaal: zondagavond heb ik voedselvergiftiging opgelopen. En maandagochtend vroeg moest ik vliegen van Phuket naar Bangkok. Dus ik ben maandagochtend hondsberoerd, niet geslapen en niet gegeten naar Bangkok vertrokken. Ik was als de dood dat ik onderweg zou overgeven, maar dat viel gelukkig mee. Maar toen ik bijna op bestemming was aangekomen, ben ik flauwgevallen in de…
Patong - Phuket
Patong – Phuket
Pffff….. Ik zit hier een beetje mijn tijd uit en ben mijn trip naar Bangkok aan het voorbereiden. Hoe te zorgen dat ik daar heelhuids doorheen kom. Waar is de gym in Bangkok, hebben ze daypasses etc.? Welke bus moet ik hebben enz.  Qua excursies in Patong?  1. Ik ben veiligheidskundige in de maritieme/offshore industrie. Stop mij niet op een boot in een derde wereldland. Duiken, snorkelen en…