vimeo
Szardínia 2017. Szeptember 23-26. Ide vissza kell jönni egy hasonló körutazásra, minden szegletét átnézni a pici településekkel és eldugodt strandokkal tűzdelt pazar vidéknek. A vízben millió apró szardínia úszkál felhőt alkotva. Elvarázsolt kövek, vicces madarak, tengő emberek, íves házak, vékony kanyargós utak, szóval mese effektek és művészi elemek elszórva. Szóval csat futólag bejártuk az északi vidéket és nagy tempókkal hazaindultunk. Magyarországra érve még egy hétig kóricáltunk a vidéken és csak utána mentünk valóban haza. Az hol is van?
vimeo
Barcelóna és Szardínia közt komppal. 2017. Szeptember 22-23. A 12 órás kompozással egy este alatt megspóroltunk 2-3 napos autós utazást hazafelé és még írtó szép szigetre is így ellátogattunk. Repülővel ennyi idő alatt Kiotóba vagy épp Kítóba is elértünk volna. Kabinunk ideális volt egy jó alvásra bár Luca izgatottságában hajnali 2-ig ugribugrált.
vimeo
Barcelona 2017.09.12-22. Tibidabo mellett "kempingeztünk", ahol az első este cseppet a helyi vaddisznók megjelentek mellettünk és ránk hozták a frászt. Kiderült, hogy az útvonalukba álltunk meg.
vimeo
Valencia és környéke 2017. Szeptember 7-től 12-ig Visszatérés a civilizációba. Az eddigiekhez képest a part nem mutat újat de a város igen. Valencia közepeben egy írtó hosszú park terül el tele furcsa növényekkel. Az ócenárium pazar volt, a videóban sok rész nincs benne. Nagyon érdemes megnézni. Belugát eddig sehol nem láttunk még.
vimeo
Portugália 2017. aug 14-20. Spanyol vidék magyar mentalitású emberekkel és román akcentussal vegyítve. Alacsonyan szállnak a felhők ugyanis a néhány napos ottartózkodásunk kb 70%-át felhőben töltöttük, holott tengerszinten voltunk. Na azért az utolsó helyen találtunk egy hippikommunát portugálmenteset inkább németekkel tűzdelve, ami igen kellemes volt kivéve az írtó erős szél, ami fura mód a tenger felé fújt. A hullámok ennek köszönhetően alig voltak és akkor is S alakot vettek. Itt aztán lett ideiglenesen Lucának kutyája meg tesója is.
vimeo
Almeria és környéke, avagy nézzük meg az összes strandot, amíg a hűtő a szerelőknél van. A nagy szerelés menete az, hogy kiveszik a hűtőt, 24 órán keresztül fejjel lefelé tartják, hogy a kémiai folyamatok újrainduljanak, majd visszafordítás újabb 24 óra nyugalmi helyzet és vissza is szerelhető a helyére.
vimeo
Gibraltár és Tarifa Európai kontinens legdélebbi pontját is megjártuk. Így hát ezután elindulunk hazafelé. Részletes sztorikat otthon majd bővebben.
Valencia - Ócenárium - Medúzapreparátumok - No komment
tumblr
Zsolti és a hosszú haj esete. Augusztus 24. Valdevaqueros, vagyis a kiteosok paradicsoma, vadkemoingezés.
Link
Kissé elmaradtunk az élménybeszámolókkal, ezért egy nagyot ugrunk időben és összefoglaljuk mi mindent láttunk a méltán híres Granadában. Majd később az elmaradásunkat pótoljuk. Úton Granada felé kaptunk egy defektet (nem sokkal az után h elütöttünk egy fekete macskát...) ráadásul a hűtőszekrény is elkezdett inkább fűteni, de jókedvünket semmi sem ronthatta el. A gumikat lecserélni nem volt különösebb nehézség de a hűtőről még lesz szó később 😉 Amíg Zsolti intézte a kerék témát, a két lány egy hatalmas csodák palotája és állatkert egyvelegbe nézett be. Az újdonságnak számító grafén anyagot is megcsodálhattuk. Szerencsére volt időnk elmenni az Alhambrába is, ami valami elképesztő kert és palota komplexum meseszép panorámával.
vimeo
Castro-Urdialesbe Tamás invitált. San Sebastián és Bilbao közötti részt már két évvel ezelőtt felfedeztük. Ott található egyébként az északi part egyik nagyon jó strandja is (Zumaia). Szóval itt egy kicsivel nagyobbat léptünk. Kellemes kis falu partján àlltunk meg, ahol egészen sajátjuknak érzik a partot a helyiek. Van egy minden nap megjelenő "sellőhölgy" is. A parton lévő Üvegtigrisben szuper a kaja. Viszont nem lehet kipakolni, mert jön a yard és 300 EUR büntit ad. Egy svájci egy kempingszék miatt kapott cetlit, de nem foglalkozott vele, hisz behajtani rajta nehéz lesz. Ezért is volt, hogy átálltunk a pálmafa mellé, mert ott már a parkolón kívülre tudtunk kipakolni és azért nem szólhatnak, nem a parkolóban kempingezünk, nem foglalunk semmi plusz helyet. ;) Második alkalommal levettük a bicókat a környék felfedezésére, amit persze Luca nagyon élvezett. A túra során felfedeztük a sok légy forrását, azaz a közeli bocikat. Ez alatt több száz éves bányaalagutakon keresztül bringázva rátaláltunk Mou kocsmájára is. Az óceán gyönyörű és a strand mindkét oldalán patak folyik bele. Az egyik vízesésként, a másik elterülő csordogáló kis zegzugasként. Igényes megoldás van zuhanyzásra és mellékhelységre egyaránt. Innen mentünk vissza Bilbaoba a múzeumot és környékét megnézni. Alkalmi látogatóként legalább egy óra bolyongás után lehet ráhangolódni a kortárs művészetre. Kb egy napot el is lézengtünk ott.
tumblr
Auge Doce és Celeiro kis települések egymás utánja kedves emberekkel és kevés turistával. Az Üvegtigrist egy 60-as éveket visszaidéző kedves nő és lánya vitte, akik nagyon megszerettek minket (Luca miatt talán :). Átmentünk a közeli halászfaluba friss zsákmányt falatozni meg bicoztunk egy igen komoly le és fel útvonalon egy kis bagettért.
tumblr
Ourense és az ingyenes forró termálfürdőzés
tumblr
Combarro közelében egy egysávos, igen kanyargós, "hát ezen meg vajon hogy jövünk vissza" úton jutottunk el egy teljesen eldugodt, csak néhány helyi halász által ismert parthoz. A képek magukért beszélnek. Csak egy érdekesség, amit nem lehet képpel igazán átadni, hogy apály alatt egy 2m széles részen az apró fehér kőzúzalékba ahogy beleléptünk valahogy bizsegni kezdett a talaj utánunk. A homok alatt kinnrekedt vizibolha hadsereg várta a dagályt, hogy újra víz legyen felettük. A búvárokon túl találkoztunk két túrázóval, akik kipilledve megálltak egy szendvicsre. Pont volt két behűtött sörünk, amit nekik adtunk. Gondolhatjátok hogy örültek neki.
tumblr
Időben fordított sorrendben sikerült összerakni! As Catedrais A katedrálisok partja. Este érkeztünk a közeli parkolóba néhány lakós társ közé. Mire felébredtünk már tele volt a környék igyanis mi gyanútlanul nem tudtuk, hogy ilyen nagy azrakció mellett álltunk meg. Ugyanis kigyózó sor állt az egyetlen levezető lépcsőnél, ahol ellenőrizték a regisztrációt. Imgyenes volt a partra lemenet de regisztációhoz kötött, naponta limitálva volt a látogatók száma. Mi felülről néztük aztán tovább bicóztink néhány száz métert és ott egy hasonló gyönyörű résznél lementünk a partra. Llanes Egy pinduri város zegzugos utakkal és furi vigyorgó nénikkel. Este érkeztünk, rendőrbácsik elkisértek egy direkt lakóautósoknak kojelölt városszéli parkolóhoz persze a belvárosos bemutatókörön keresztül. Másnap bicóra pattantunk, be a közepére meg a partra meg drága kézműves kenyeret vettünk jó szárazat, ja meg hát Lucának vettünk csini szandit meg csizmát hiszen indulgatnak a lépések. Aztán tovább álltunk. Gijon Megérkeztünk esőben aztán elállt és gyors az osszes létező meleg cuccunlat magunkra kapva elondultunk egy bicókörútra. A varos közepén egy hatalmas park kb arról szólt h telerakták a világ összes szárnyasával. A kakastól a papagályig minden volt. Hatalmas tér zölddel amíg csak láttunk.
tumblr
Cabarcenonál egy nemzeti park részeként egy szafari parkba csöppentünk. Egy spanyol csajtól kaptuk a tippet még San Sebastiánban, aki lakóautóban él egy kutya és egy macska társaságában, mert az albérlet írtó drága. Este érkezve egy mellette lévő tó partjánál más lakosokkal együtt aludtunk, hogy a következő nap bepillanthassunk az állszrengetegbe. Reggel mindenki enyhe sietős tempóval rakta össze magát, mi egy kicsit kérdően szütymörögtünk de aztán kiderült a végére, hogy azért volt a nagy soetség, mert hatalmas terület, számtalan utazási forma vár ránk. Így pl az oroszlánt, hienát biztos lekéstük. Biztos itt forgatták a Jutassic Park filmet, folyamatosan azt vártuk, hogy valahonnan előugrik egy tirex.
Castro-Urdiela pinduri városban egy no caravan parkolóban táboroztunk több napig. Gyönyörű víz, óriás eltérés apály és dagályban. Kis pataktorkolat és egész sok légy, mert eddig nem voltak. Luca új játékszere lett a légycsapó, de nem denevérországban van, hanem az ő kis világában. Itt táncikált először goára Luca élőben hallgattuk OTORA feszt nagyszinpad zenéjét. Videó már ostolva.