Tumgik
Text
Çok iste,karar ver ve yola çık;
BELEMEDİK
Uzun veya kısa,hiç fark etmez,yol öğretir insana yaşamanın ne demek olduğunu..Hele bir de Tren ile çıkarsan yola … 🙂
Ne zamandır istediğim ama bir türlü fırsat bulamadığım Belemedik seferine nihayet bu gün çıktım.Tarsus-Yenice bölgesel treninden sonra Erciyes Ekspresi’ne yetişebildik sevgili kuzenim ve editörüm ile…Bayram dolayısıyla kalabalık olduğunu düşündüğüm trende biletimiz olduğu için yerlerimize oturabildik.(mutlaka numaralı bilet alınmalı,bilet fiyatı gisiş-dönüş 13,00 TL)
Bir saat 15 dakika gibi kısa bir sürede şehirden uzaklaşıp dağların arasında kıvrıla kıvrıla giden raylardan Belemedik’e ulaştık.Bu süre zarfında trenin o kocaman camlarından doğanın o görkemli güzelliklerini kulağımdaki müzik eşliğinde doya doya seyrettim.Bildik manzaralar olsalar,her gün görmeye doyulmaz lezzetteler.
Dağların yüksekliği hem korkutucu hem görkemli,ne kadar fotoğraf çekerseniz çekin o yüksekliği yansıtamıyorsunuz fotoğrafa.
Belemedik’e sadece ikimiz indik editörümle.İstasyon küçük,şirin,kuş sesleri ile dolu ve kapalıydı..:)Bizi bir amca hoşgeldiniz diyerek karşıladı,nereye gideceğimizi sorup yol tarifi aldığımızda aslında buranın tam olarak sadece doğa yürüyüşü için uygun olduğunu,bir tek tesisin bulunduğunu öğrendik.Güzel bir durum bence ,çünkü tesisler doğallığı bozuyorlar.
atıştırmak için mükemmel bir yerdi..
Ana yol üzerinden keşif yaparak yürümeye koyulduğumuzda aşağılardan su sesinin geldiğini fark ettik ancak zamanımız kısıtlı olduğu için düz yolda kuş sesleri eşliğinde yola devam ettik.
yol ayrımları hep olacak hayatımızda …
Ara ara küçük patikaların ve ince ince akan su yataklarının bulunduğu gizli bahçelerin olduğunu keşfettik.10-15 dakikalık bir yürüyüş mesafesi sonrası yeni yapılmış bir tesise vardık.Etrafında eski evlerin olduğu haa bir de Selvi boylum al yazmalım:)
Selvi boylum al yazmalım..
Tertemiz,bol oksijenli havada sade bir türk kahvesi içtikten sonra saat 11:10 daki Erciyes trenine yetişmek üzere tekrar yola koyulduk.
İstasyonda orada yaşayan iki teyzeyle kısa bir sohbetin ardından yeniden çok ama çok kalabalık olan trenimize bindik.
Tren aşkına …
4-5 saatlik kısa turumuzda hava oldukça sıcaktı,seyahat çok kaliteli değildi belki ama yeniden uzun zamanlı gelmeye karar alarak dönüş yolunu tuttuk.
kısa kısa öneriler…
yürümeyi sevmiyorsanız yapacak başka bir etkinlik yok,
fotoğraf çekmeyi seven ve iyi bilen bir arkadaşınızı mutlaka gruba ekleyin 🙂
kesinlikle sonbahar veya ilkbahar aylarında gelinmeli,
fazla kalabalık olmamak şartıyla,kafa dengi 5-6 kişi ile inanılmaz doğa keşifleri yapılabilir,
tren seyahati esnasında mutlaka müzik dinlemek için liste oluşturun,(Spotify öneririm:)
ufak tefek atıştırmalık,içecek,meyve bulundurun,
rahat bir ayakkabı tercih edin,
ve en önemlisi bayram veya özel gün öncesine denk getirmeyin.. 🙂
#gallery-0-6 { margin: auto; } #gallery-0-6 .gallery-item { float: left; margin-top: 10px; text-align: center; width: 33%; } #gallery-0-6 img { border: 2px solid #cfcfcf; } #gallery-0-6 .gallery-caption { margin-left: 0; } /* see gallery_shortcode() in wp-includes/media.php */
o güzel fotoğrafları çeken yetenekli kuzenim..(my editör :))
kısa turlar- Belemedik :) Çok iste,karar ver ve yola çık; Uzun veya kısa,hiç fark etmez,yol öğretir insana yaşamanın ne demek olduğunu..Hele bir de Tren ile çıkarsan yola ...
0 notes
Text
İlk rota.. :)
Tam istediğim gibi bir rota olmasa da ilk seferimi yapmanın mutluluğu ve heyecanı hala canlı duruyor içimde…
işte ilk rotam…
Tabiki güzergah tren yolu güzergahı değil (google haritada tren yolu yok maalesef ) ,düzenlemeye çalıştım…ama gittiğim şehirler tam olarak doğru 🙂 toplamda 2600 km civarında yol gittim ve Ankara,İstanbul,Eskişehir,İzmir,Konya şehirlerini gezme fırsatım…