17 sep - Xania a Heraklion
Hem anat a correr pel matí d'hora cap la zona oest i hem descobert platges. Després hem esmorzat i marxat cap Heraklion. Hem fet una parada d'etapa a Rethymno per dinar i fer la volta. Hem dinat al Zefiros, al.port vell.
Rethymno no es tant maca com Xania. Seguim cap Heraklion i anem a l'hotel Marin que es barat i un pèl cutre pero a prop del port. Fem la passejada i sopem
16 sep - Balos
Anem a la platja de Balos, que es al nord-oest de Creta. Es un lloc de difícil accés, amb una carretera sense asfaltar. El de l'agència del cotxe ens va dir que no podíem anar-hi amb el cotxe que el bloquejaria si detectaba amb el GPS que hi anàvem. No se si ho pot fer, però creiem que la millor manera és anar-hi amb barco.
Agafem un ferry que ens porta primer a l'illa de Gramvousa, on hi ha les ruïnes d'un castell venecià que es va ensorrar per un terratrèmol. Pujem fins el castell i després continuem fins Balos.
Aquesta és una platja similar a la d'Elafonissi, plana i amb molt poca profunditat. Es d'un color més groguenc, i també es molt maca i especial, tot i que a mí m'agrada més Elafonissi. Ens instalem a la part oest, protegint-nos del sol amb un para-sol que hem comprat abans i dinem fruita i un entrepà.
A la tarda acabem de donar la volta a la platja i tornem al barco.
Un cop a Chania, anem a sopar estupendament al Ellotia.
15 septembre - Elafonissi
Després d'esmorzar a prop de l'hotel, agafem cap s la platja d'Elafonissi. Es a 75 km per una carretera dolenta i plena de corbes, però és com s'hi ha d'anar. La platja és increïble, es con una piscina gegant, amb aigua clara i neta i una profunditat de no més de mig metre màxim. L'aigua no arriba ni als genolls i la pots travessar tota caminant, que es el que vam fer.
Al final hi ha una zona nudista i ens hi estem una estona. Després pugem a la muntanya que hi ha al final per veure més vistes i dinem fruita a la platja d'on veníem.
Es una platja fantàstica,i per això a la zona més a prop del parking esta ple de tumbones i plena de gent. Per molt maca que sigui no es el nostre ambient.
A la tarda, passejada per Xania i sopar al Kritamon.
14 sep - Paralia Filaki i pont Amadena
La platja de Filaki ens va agradat tant que avui hi hem tornat i dinat al mateix xiringuito. Després vam fer una passejada cap la caleta del costat, molt petita i molt bufona, amb els seus forats i les seves coves. Hi havia una tenda de càmping d'algú que s: hi estava.
Agafem la ruta cap a Xania però abans ens desviem per anar a veure el pont d'Amadena, un pont de fusta per on passen cotxes damunt del Congost d'Amadena, que es profund i espectacular. Ja valgut la pena venir fins aquí tot i que la carretera es empinada i plena de corbes.
Seguim cap a Xania, I arribem a l'hotel Aelios, que es el mig de la ciutat vella. Xania es maca, molt turística i plena de gent. Hi ha moltes botigues i restaurants. Tot i així és una ciutat que van la pena visitar. Sopem a Enetiko.
13 sep - Paralia Filaki
Hem anat a primera hora caminant des de l'apartament fins l'ermita de Agyos Antoniu, que es a dalt de tot del poble. Es una ermita dins de la muntanya, enclavada a la roca.
Després hem anat a la platja Filaki, naturista of course, I hem llogat unes tumbones. La platja és preciosa, però amb molta pedra. Hem dinat al xiringuito de la mateixa platja
Per la tarda ens hem acostat a la gola d'Imbros i hem caminat per l'estret camí uns 45 minuts. La gola està bé, però no mata.
A la tarda dutxa i jacuzzi.
12 - sep / Loutro
Ens hem llevat i esmorzat d'hora per fer l'excursió a Loutro. Sortim de l'apartament i pugem pel poble pels empinats carrers d'Sfakia, fons arribar a la carretera. Caminem un parell de kilòmetres per la carretera fins bé agafar el camí a Loutro, que es part del camí que creua Europa de punta a punta.
El camí és difícil i Pol he de rocs. No hi ha ni un arbre ni cap ombra i la calor comença a aportar de valent. A un parell de kilòmetres més trobem Sweet Water Beach, una platja envoltada de parets enormes, amb un petit manantial d'aigua dolça. Hi ha algunes tendrs de campanya tipus iglú. Es una platja nudista i hi ha un petit xiringuito. Aquí només s'hi arriba a peu o amb barco.
Ens banyem a una cala anterior, amb una aigua clara i fresca i seguim fins a una alta caleta on ens tornem a banyar. Fa molta calor i el bany ens senta de meravella.
El darrer tram fins Loutro ens fa patir per la calor, i arribem al poblet suats i cansats. Loutro es un poble a on només s'hi arriba amb barca, no hi ha cap carretera, però té hotels i restaurants i botigues de souvenirs.
Lloguem unes turbines davant del mar i hi donem una amanida que hem comprat al Kastella bar.
Tornem a Sfakia amb el barco de les 4 ens relaxem al jacuzzi de l'apartament i acabem el dia sopant al Akriogali Cafè.
11 sep - Heraklion / Chora Sfakion
Pel matí hem anat a correr fins la punta del far d'Heraklio, quasi 6 km en total. Havent esmorzat, hem recollit el cotxe de lloguer a The New Crete, molt a prop de l'hotel.
Després hem posat rumb a Knossos, per visitar el Palau del Minotaure. Són quatre passes i quatre columnes, però només pel misticisme ja val la pena. Ha fet molta calor.
Vist Knossos, rumb cap a Rethymno, on parem a dinar al Tasso's. La ciutat és un continu de bars i restaurants infinit.
Havent dinat, direcció Chora Sfakion travessant la serralada per una carretera plena de corbes. Passat el punt més alt, la vista és espectacular.
Arribem als apartaments Sfakia Luxury Suites i ens rep la mare de la mestressa, que es fora de bateig.
Els apartaments són molt nous i preciosos. Tenen un jacuzzi al balcó i són sobre el passeig marítim i quasi tocant el mar. Espectaculars.
Anem a comprar menjar per sopar i esmorzar i ens fiquem al jacuzzi amb una copa de vi de Creta. Brutal.
Sopem al balcó de l'apartament.
10 setembre - Heraklion
Havent arribat a les 5 de la matinada, hem dormit fins les 9:30. Ens hem llevat mig zombis i després d'esmorzar hem fet la volta per Heraklion. Es una ciutat molt turística, plena de gent i botigues de souvenirs.
Fem un cafe al News Cafe, a la bonica plaça Agalma Dominikou, hem compro una samarreta i dinem a Koukouvaya Heraklion.
Per la tarda, més passejada. La veritat és que Heraklion es poca cosa, en un matí està vista.
Sopem al Kazoual, a una taula al costat de la muralla del mar.
09 setembre - bcn Heraklion
Comencem un viatge nou cap a Grecia, on farem Creta, Santorini, Milos i Atenas. Tot i que haguessim preferit anar a llocs més exòtics, la pandèmia encara rondava quan vam fer els plans i no volíem arriscar.
l'Arnau i la Berta ja tenen data per marxar a Chicago, l'1 d'octubre, diada del referèndum del 2017. I com es preceptiu han fet una festa de comiat al pati de la Peni. Hi hem pogut estar un parell d'hores només fins que hem hagut de marxar a l'aeroport, on ens ha dut el Sergi.
El viatge amb avió ha estat dur, hem dormit molt poc. Hem arribat a les 4 de la matinada i el taxi que ens havia d'esperar no ha aparegut i n'hem agafat un altre.
L'hotel és diu Infinity Suites i es modernet. La clau era dins d'una safe box perquè la recepció era tancada.
xavierhomet · 7 years
Pont de Suert
El dia 11 de maig de 2017 vam signar la compra del piset de Pont de Suert. No era un assumpte buscat, pero l'oportunitat va sortir i després de donar-hi moltes voltes ens hi vam llençar de cap. La primera nit va ser la del 13 de maig, dissabte. Hi volíem pujar el divendres pero el meu oncle Josep Maria acabava de morir (molt injustament) i el vam enterrar el dissabte pel mati. Arribats a Pont de Suert vam netejar el lavabo i la cuina de dalt a baix i preparar el llit. L'endemà vam fer una excursió fins el refugi Ventosa i Clavell a Aigües Tortes, sortim de ça presa de Cavallers. Hem estat 5 hores en total. L'excursió es magnífica pel paisatge i pel camí, que tot i estar ple de rocs es de bon fer.
xavierhomet · 9 years
Excursió per la Vall d'en Clusa, a la Serra de Catllaràs. Sortida des de Castell de L'Areny i passant per Sant Roma de la Clusa, que es un refugi molt autèntic. Total uns 20 km en 7:30 hores
xavierhomet · 9 years
Excursió de 21 km per la Serra d'En Busa, en 7:49 hores.
xavierhomet · 9 years
3 de març de 2015 - Excursió Santa Pau - Puigsallança - Santa Maria de Finestres
Track de la ruta
xavierhomet · 9 years
Gorges del Carança, a Thues-entre-vallees, França. Excursió feta el 29 de març de 2015.
Track
Video
undefined
tumblr
Cabretes de Montserrat que vaig trobar a una excursió anterior.
xavierhomet · 10 years
15 de març -- Excursió Santa Cecilia - Trinitat - Sant Benet - Monestir de Montserrat. Ruta Més fotos