linneaber · 4 years
Det här var en toppenhelg i Linköping 💕 (på/i Le Borgate) https://www.instagram.com/p/CGf1GpGMPoY-UYC_WR1HkqFYiDCFxDUccibte40/?igshid=1g33xy0e0ssza
linneaber · 4 years
Mysdagar med en av de bästa 💕 #afternoontea (på/i Duveholms herrgård) https://www.instagram.com/p/CGM5OYfs7_y6c7wwTuaBz2oQXn7WCcVa54bwwY0/?igshid=c6ajblsy7wt2
Sommaren 2020
Sen drog jobbet igång på riktigt igen.
Efter midsommar va permitteringen över och schemat återgick till 100%, fast fortsatt med arbetstid mellan 8-17 varje dag.
Totalt va jag permitterad kanske ca 6 v? Från i mars jobbade vi bara 20% i Tumba, men iom permitteringen först jobbade vi 60% allihop (=3 dagar/v) i totalt några veckor, sen minskade permitteringen och vi jobbade 80% i några veckor fram till midsommar (=4 dagar/v), sedan upp på 100% igen. Fram tills semester gällde schemat på 8-17 varje dag, vilket ju var tufft!
Jag jobbade som vanligt efter jobbet blev det lite promenader och löpträning.
Sen den 25/6 va mamma uppe i Stockholm och jag mötte upp henne, mormor och Lasse och Elena på kvällen. Vi va och badade (inte jag men mamma och Lasse) i Gömmarbadet följt av middag.
Den 26-28 juni va jag och Lovisa barnvakt för Lennox och Ellie. Pappa kom och hämtade mig från stationen och så åkte vi ut till Stigtomta.
Morgonen där på va vi först med barnen hemma innan vi åkte ut och badade vid en strand vid Bettna. Det va så roligt, lennox har lärt sig simma under vatten och Ellie försökte vänja sig att kissa och bajsa utanför blöjan. Det va så roligt! 😄 på kvällen sen nattade vi barnen och efter det turades vi om att gå ut och springa en vända.
På söndagen åkte vi ut till Stjärnholm och va där under dagen med barnen tills det att Axel och Annso kom och hämtade barnen. Så mysig helg som faster! 💕
Sen va det jobb igen, på’t igen liksom.
Den 30/6 träffades Judit och jag, mysigt som vanligt!
Den 3-5 juli va jag i Örebro igen med Daniel, så mysigt och härligt!
Den 6/7 va jag och Lovisa ute och sprang i karlbergsparken, härligt ändå!
Och sen samma dag bokade jag Daniels present 🙈😋
Den 9-10/7 bokade vi tågresorna Örebro-Abisko och Nikkaluokta-Stockholm, sååå spännande! 😍😱😁
Den 10-12 juli var jag hemma i Nyköping hos familjen. Jag va hem till Jane och Tomas för att kolla på grejer Tomas har samlat på sig som man använder i samband med vandring.
På lördagskvällen va jag, Lovisa och pappa ut och la nät i viken. Lovisa och jag fixade allt själva, pappa satt bara med och gav instruktioner för att underlätta för oss. Sen när vi va mitt uppe i att lägga nät kom en störtskur. Lovisa och jag bara garvade 😄 sen va vi jättenöjts när vi kom in till land igen 😅
Morgonen efter kom Axel men Lennox och Ellie, Nomie kom och så tog vi tillsammans upp näten. Lille Lennox och Ellie satt med i båten, de (ffa Lennox) va så rädd för fiskarna 😂
Vi fick 4-5 fiskar, några mörtar och några braxen.
Veckan efter va det jobb igen, sista jobbveckan innan semester!
Jag satsade mycket på träning på gymmet inför den stora vandringen.
Den 16/7 hade vi ”sommarfest” innan vårt gäng gick på semester. Biriyani, olika sallader och efterrätter va det, och det va supergott! 😍
Den 17 juli var sista arbetsdagen innan semester.
Steam hotel 16-17 april 2020
Midsommar 2020
Lovisa och jag åkte till Örebro för att fira midsommar där. Och det blev en fantastisk midsommar!!
Lovisa och jag kom på torsdagen den 18/6 och vi gjorde lite förberedelsen inför morgondagen. Midsommarafton firade vi i Hästhagen i Örebro med ett skönt gäng kompisar. Vi satt i solen och åt picknick, vi tävlade i musikquiz och spelade kubb. Efter det åkte vi och badade i ett kalkbrott utanför Örebro (inte jag men några av killarna badade) och hängde. Sen åkte vi hem igen och hade sen myskväll - Satt på balkongen, drack lite vin och spelade kort och pratade. Det va sååå mysigt 😍
Dagen efter (20/6) åt vi surströmming på äkta norrländskt vis! Det va så häftigt (vad ska man annars säga) att vara med modet. Det va inte gott (det smakade typ kloak?) men häftigt att ha smakat det. Det va som att man blev besviken när man fick en surströmming bit i en tugga 😅 men tillsammans med gräddfil gick det ner. Sen va ju Daniel riktigt rutinerad och ääälskade det 😄
Efter det skjutsade vi Lovisa till tåget och jag och Daniel åkte ut och badade utanför Kumla i ett annat kalkbrott bara Daniel och jag. Så mysigt och mycket sommar ❤️
På kvällen va vi bjudna på middag hemma hos Daniels kompisar. Vi spelade final kubb och åt god mat, trevligt ☺️
Den 21/6 va åkte jag hem igen från en långhelg med Daniel.
linneaber · 4 years
Uppe på toppen ställde han frågan - och jag svarade JA ❤️💍 20.08.13 (på/i Kebnekaise, Sydtopp 2014 mhö) https://www.instagram.com/p/CD7It1JMs_grf20rSWnKH96nXOYqFhRdmHn6Gg0/?igshid=mo57jusgf33f
Våren 2020 - corona
Ojoj allt detta har fallit bort i allt annat. Det har varit en konstig vår och sommar 2020...
jag har jobbat och gjort mitt vanliga i veckorna mest, sen har ju corona ställt till det så att man inte riktigt kan åka runt i stan, inte träffa kompisar/släkt på ett normalt sätt.. jag har varit mycket isolerad mellan jobb och hemmet mest. Korttidspermittering under första året som tandläkare och introduktionsprogrammet satt på is (eller bara avbokades?).
Jag kan berätta mer vad jag gjort utöver det nedan! 😁
i februari när jag skrev sist så va ju livet relativt normalt. Jag kommer ihåg att vi hann fira Sabinas födelsedag vid den 9/2, men det va nog sista gången hela familjen var samlad utan att allting var så konstigt.
I början på mars va mormor och Lasse och Elena till Israel. Det va på vippen att de inte skulle komma hem. Det va precis innan allting verkligen stängdes ner på allvar. Jag är glad att mormor hann komma iväg på en resa dit hon längtat åka innan corona och all ensamhet det innebär.
Helgen 6-8 mars va jag hem till nypan och hängde där, innan Lo och jag åkte till Stockholm och träffade möhippegänget på ett café i Stockholm för lite planering.
Jag pluggade ju under våren. Sista lektionen som inte var på distans var 13 mars, även fast jag ifrågasatte om det faktiskt behövde vara det...
Den 18/3 hade jag frisörtid. Jag gjorde utväxten lite mer ”mindre synlig” och klippte igenom håret.
Samma kväll blev jag sjuk. Jag fick feber och kraftig huvudvärk och extrem snuva. Iom allt så trodde jag att det va corona och jag va hemma sjuk tom måndagen efter. På tisdagen 24/3 va jag tillbaka på jobbet igen och allt på jobbet var nu konstigt.
Iom materialbristen lämnade ftv ifrån sig skyddsutrustning och sprit till vården, och vi drog ned vår produktion på kliniken till 20%. Just den veckan var också Tumbakliniken helt stängd, och vi skickade ett team till ftv Södertälje...
efter det blev det permitteringar så småningom...
Vid påsken hade vi påskmys på jobbet den 9/4 och jag åkte sen hem till nypan och firade påsk med familjen där. Också en väldigt konstig påsk..som tur är så bor ju mamma och papp stort så vi ändå kunde va många där. På påskafton 11/4 åkte vi ut hela familjen och va vid nynäs och grillade allihopa. Det va sypermysigt!! 😍
På söndagen åkte jag till Daniel i Örebro och överraskade honom då han fyllde år den 13/4. Han blev så chockad! 😂 egentligen skulle vi ju åkt på en resa över påsken men iom att vi inte kunde resa så jobbade vi istället och Daniel jobbade då på sin födelsedag. Iom att jag ändå var ledig den 13/4 (röd dag) åkte jag till honom. Det va så kul att han blev så chockad!! 😂 på kvällen käkade vi bara sen gjorde jag bananpannkakor på morgonen efter som lite mysfrulle, sen åkte jag igen. Hans födelsedag skulle vi fira ytterligare på Steam Hotel några dagar senare.
Den 16/4 åkte jag med tåget efter jobbet till Västerås och mötte upp Daniel där och så va vi till Steam Hotel. Det va så häftigt hotell och riktigt nice! Vi hade ett fint rum och sen också tillgång till relaxen (eller vad det nu heter).
Vi kom dit, käkade en fiiin middag, spelade lite spel tillsammans och gick sen och njöt av relaxen. Det blev en minnesvärd kväll! Morgonen efter blev det frulle innan avfärd. Vi åkte och strosade i Västerås och åkte sen till Örebro och stannade där en natt. Vi åkte till ett fint ställe och kollade på (letade efter) ormar. Vi såg några snokar faktiskt, sen åkte vi därifrån hem till Daniel.
Dagen efter åkte vi till Stockholm och va där.
Veckan efter va pappa uppe i Lovisas lägenhet och hjälpte till med att måla om väggarna. Så på tisdagskvällen va jag via där och vi gick en promenad.
Natten till den 24 april hände något hemskt. Daniels bror dog hastigt och oväntat. Hemskt tråkigt! Sen följde en massa tråkiga saker av det 💔
Jag va dock med syskonen ut vid Lida utanför Tullinge och vi umgicks ute i naturen. det va superhärligt!
Jag träffade också Judit, min fina vän, flera gånger under våren och hon har varit stöttande i allt! ❤️
Helgen 8-10 maj va jag i Örebro med Daniel igen. Jag har tagit varje chans nu att vara med honom nu när allt annat varit så tufft. Inte nog med corona och annan sjukdom, utan att hans bror också skulle dö.. 😔
Den 15 maj va jag och Lovisa ut och käkade på restaurang! Vi va till Oyster Bar som låg i Östermalm typ i Stockholm. Det va god mat, men lite påträngande personal 🙈
Vi va sen hem och kollade på film och bara myste hon och jag.
Helgen efter kom Daniel till mig och vi va i Stockholm över natten för dagen efter bar det av mot Norrland och begravning. Framåt kl 18 tog vi nattåget från Stockholm som gick direkt upp till Boden. Det va kul och spännande att åka nattåget! Vi åt och drack något litet där i bistron sen va vi i kupén och typ spelade kort och kollade på datorn. Det va häftigt att liksom ”åka på lakanen” när tåget svängde! Och vi lyckades byta till oss en kupé i första klass, vilket ju va nice 👍🏼 när vi kom fram till Boden vid 05.45 gick vi direkt till hotellet vi skulle bo på, det va nära.
Väl framme där vilade vi lite innan vi gjorde iordning oss för begravningen som skulle vara kl 11. Efter frukost gick vi till LP-huset något kvarter bort där vi mötte upp resten av familjen och gick sen i enad trupp till pingstkyrkan på andra sidan vägen.
Det var en fin och stillsam begravning, speciell pga corona (inga kramar). Och det kändes konstigt för mig då jag inte ens träffat Daniels föräldrar förrän då... men fint att jag fick vara med!
Efter begravningen åkte vi till Daniels moster/faster som bodde vid en villa vid en stor trädgård där alla kunde umgås utomhus. Vi hade tur med vädret och det var härligt umgänge. Vi åt lite mat där och åkte en rundtur runt i Boden så Daniel fick visa sina gamla ”hoods” sen till hotellet. På kvällen åt vi pizza och kollade på en film för tidigt morgonen var det av hemåt. Vi vinkade hejdå till familjen i Boden och åkte sen söderut. Häftigt att vila genom hela Sverige så! Vi såg liksom var kanten mellan vinter/vår va och hur träden började knoppas mer och mer ju längre söderut vi kom. Vi turades om att köra och stannade några gånger för att sträcka på benen och äta mat. Strax efter Sundsvall stannade vi till och åt lunch. Tror hela resan tog 10-11 timmar..men allt gick bra tack och lov. Väl framme köpte vi hem sushi från Esa och åt hemma hos mig sen läggdags. Och det va det med den resan.
Helgen efter va jag hem till nypan för mamma och pappa skulle kolla på en båt och jag ville följa med. Vi åkte fredag morgon (jag va ju permitterad fredagar den perioden) till Askersund. Väl där provade vi båten. Daniel mötte upp oss och åkte med ut på en tur där borta. Sen åkte MaPa och jag och åt lunch inne i Askersund, ett mysigt litet ställe ändå, och åkte sen tillbaka till säljaren och slog till på båten! Fin va den och med kraftig motor!
Sen blev det en långsam förd hemåt igen. Vi va framme sent på kvällen.
På lördagen 30 maj åkte vi upp hela familjen till Högbro och va där över dagen. Det va fantastiskt väder och vi kunde umgås ute hela dagen! Alla va där utom Lovisa och Edvin och Sabina. Axel m familj, Jane m familj, MaPa, jag och sen familjen Lönnkvist och mormor. Väl där träffade vi på mammas kusin per också som va där och skulle fågelskåda 😄
Jag släpptes av hemma hos mig på vägen hem, sen umgicks jag och Lovisa på söndagen en stund.
Kommande vecka hade jag sluttenta i missionsvetenskapen (det va en hemtenta med några diskussionsfrågor bara), sen va det juni och ett år sedan examen 5 juni 2019!! Tänk att tiden gått så fort!! 😍🙌🏼🍾
Den 5/6 va jag faktiskt till Örebro då jag åkt dit redan kvällen innan. Vi åkte sen tillsammans till Axel och Annso då Annso firade sin examen den 6/6. Där samlades vi hela familjen också och firade annso, sen va vi i stjärnholm över natten.
Veckan efter va jag med Judit, med Lovisa och åkte sen till stjärnholm igen på helgen. Där va jag ute och sprang och njöt lite av solen för en gångs skull.
Vi sjösatte båten och MaPa och jag va ut med den en sväng, mysigt! 😍
Veckan efter va det ”vanlig” jobbvecka igen, fast på tisdagen träffade jag Judit igen.
Vi sågs den där gången på Kungsholmen och åt pannkakor ute vid norr Mälarstrand, såååå mysigt!! Hon är fantastisk den där! 💕 Sen va jag hem till Lovisa och sov över där 😋
linneaber · 4 years
NU blir det en paus ifrån det här - SEMESTER! 🥳🙌🏼 (på/i Folktandvården Stockholm) https://www.instagram.com/p/CCv4je8MSSq1Kd-QZLvdArHnSuLgcYgvQlWQ300/?igshid=fn119h47gv5r
linneaber · 4 years
Helger med dessa två busungar 😍✨ (på/i Stigtomta) https://www.instagram.com/p/CB_M4t8jj9TlmpmQ1s6qx2V-m7HvwpB4ksExO80/?igshid=7onkc1bb4le7
linneaber · 4 years
Midsommar 2020 var toppen! 💕✨ härligt umgänge, sol, premiärdopp och surströmming på äkta norrländskt vis (mindre trevligt att just det luktar och smakar kloak/prutt, men kul att testa 😅) 😍🙌🏼 https://www.instagram.com/p/CBs61XUDwaanjJ_8NZm7HOAjSumvlfVsuV7OEo0/?igshid=1qj698whsxf2y
linneaber · 4 years
Odenplan är nu en spökstad (på/i Odenplan) https://www.instagram.com/p/B9tIMhlJeuAvJedYfWIuzaofu4iLzXE-Qddpuo0/?igshid=p2d8osmax2jz
Februari
Hmm ja vad hände i februari i år? det största va ju hur det avslutades egentligen. Men jag ska ta det från början.
Första helgen i februari har jag ju redan berättat om, sånär D va här hos mig.
Sedan hade jag min första riktiga inlämning i kursen. Den skulle in den 6/2 och handlade egentligen om hur man kan se på historia och olika perspektiv.
På tisdagen den 4/2 va det spinning i vanlig ordning. Den 6/2 va deadline för inlämningen, men jag lämnade in den några dagar tidigt, så just den dagen kunde jag träffa Judit och fika istället. Årets första semla! 😋
Sen va jag hos Lovisa på helgen och vi hade bara myshelg, förutom att vi gick en snabbis på stan. På söndagen va hela familjen bjuden till Edvin och Sabina för att fira Sabina som skulle fylla jämnt. Eftersom lilla Juddan hade fått vattkoppor så kunde inte törnvallarna komma, men mamma, pappa, farmor, mormor, jag och Lovisa och Axel och co kom så det va fullt hus ändå!
Den följande veckan fokuserade jag en hel del på plugget. Det är rätt mycket att läsa och en del inlämningar att göra. Men helgen efter va det ju alla ❤️ dag och D kom så klart hit. Tyvärr jobbade jag på lördagen, men vi hann hänga mycket ändå. På fredagen hade vi bara myskväll, men på lördagen va vi till olearys och spelade bowling. Jag började starkt och vann första serien, men sen tog D ikapp och vann 😅 efteråt käkade vi goda hamburgare och gick sen hem och hade myskväll. Kollade på P.S I love you. Så klart, supermysigt men jag bölade ju sönder som vanligt! 😅
Veckan efter va också vanlig. Jobb, träning och plugg till största delen. Jag har också börjat kolla på en nu serie på Netflix, ”Designated Survivor”, faktiskt riktigt bra första säsong! 😁 på fredagen bokade jag in mig på en frisörtid på salongen ”Peach”, de verkar va superduktiga så hoppas på det! Mycket trevlig personal och de verkar fatta min situation och hår 😅
Sen till helgen va jag hos Lovisa och sov över där till lördagen. Edvin och Sabina kom över också, så vi hade myskväll. Sen på lördagen åkte jag till biblioteket i Solna och lånade en ny bok som jag också ska läsa (eller kan välja att lösa istället för en hel del annan svår text).
Senare på söndagen träffade vi Amanda och hennes kompis Amanda för att ta en fika.
Sista veckan i februari sen va rätt vanlig igen, fram tills fredagen. Jag jobbade, tränade, pluggade, såg på serier. Fullt med snö va det i Sthlm den veckan 💩 Sen på fredagen åkte jag direkt efter jobbet till flempan och tog tåget till Örebro därifrån.
Väl framme i Örebro var jag strax innan kl 20 och vi hann precis hem och landa med tacosen framför på spåret. Så mysigt, bästa! Hela kvällen avslutades med vin, choklad och ”P.S. I Love You” som vi börjat se förra gången vi sågs. DET va ju bästa ❤️
På lördagen (skottdagen 2020) sen va vi ut på stan och strosade och på kvällen va vi till Ds kompis Simon och hans tjej som vi åt middag hos, supertrevligt! Vi hann också hem och kollade på serier innan vi däckade.
På söndagen, 1 mars, va det vasaloppsdagen. Detta innebar i år att jag och D skulle köra vasaloppsspinning. Vi steg upp 06.30 för att hinna iväg i tid. Allt började med att vi åkte till fel ställe, men hann ändå fram i tid dit vi skulle 😂😅 sen höll vi på med spinningen hela tiden de körde skidor. Man körde en timme, sen paus med blåbärssoppa några minuter, sen en timme till, osv. Så höll vi på i 4 timmar och 25 min 😂 så sjukt! Efter det va man slut och hela förmiddagen hade gått! Efter det åkte vi hem, åt (köpte med sushi) och duschade, sen va det ju dags för mig att ta tåget tillbaka till sthlm igen, tyvärr! Helgen va iaf fantastisk!
Januari 2020
Jag åkte upp till Sthlm igen efter att ha varit hemma i Nyköping under mellandagarna. Jag va med Lovisa och hängde och myste i början på januari. Mormor, mamma och pappa kom förbi och kollade på Lovisas nya lgh.
Efter att jobbet drog igång igen i början av januari så drog den vanliga vardagen igång igen. Jobb, träning, kompisar osv.
Den 10/1 åkte jag till Örebro. D jobbade men vi kunde iaf ses på kvällarna. Sen fick ju jag en lugn helg då iaf.
Veckan efter jobbade jag 6 dagar, då jag jobbade på lördagen också. Men det går bra när det ändå är så kort arbetsdag.
Men den 19/1 träffade jag Lovisa och Maria på söder för att äta på en tapas-restaurang och fira Marias födelsedag. Faktiskt supermysigt!
Den 21/1 hade jag min första lektion i enskilda högskolan. En introduktionsföreläsning som var bara på eftermiddagen och faktiskt väldigt intressant!
Den 22/1 var det kurs igen med intråret inne i stan. Den här gången handlade det om teamsamarbete och man kom dit i team med sin sköterska. Det va faktiskt jättebra och man fick tips som går att applicera i alla olika slags team, inte bara just vårt.
Efter kursen åkte jag och mötte Lovisa en snabbis (var en sjukling just den dagen så jag handlade till henne) sen träffade jag Judit för en fika 💕
Den 25/1 träffade jag och Lovisa, Mai och Samia vid Odenplan och tog en lång fika. Det va sååå kul att träffa Mai och Samia igen, det va flera år sedan vi sågs, och nu får det inte dröja så länge igen. Men ändå kul att se hur långt alla kommit på några år, det va ju ett bra tag sedan vi gick i gymnasiet tillsammans nu 🙈
Efter vår fika åkte jag och Lovisa och mötte upp mamma och åkte sen via huddinge, träffade mormor, sedan åkte vi till nypan och spenderade iaf ett dygn där. Mysigt så klart! ❤️
Sista veckan i januari va vanlig. Spinning på tisdagen i vanlig ordning. Jag va via biblioteket och hämtade en bok som jag ska läsa, tränade igen på torsdagen, sen kom D på torsdagskvällen.
På fredagskvällen 31/1 åkte vi hem till Amanda och Adam där vi va bjudna på middag. Fantastisk mat så klart och härligt umgänge! På lördagen 1/2 va jag och Lovisa och firade Judit som fyllt hela 25!
Efter firandet mötte jag upp D igen och vi gick till Phils och åt en härlig middag ❤️
På söndagen åkte D hem och allt blev så tomt igen. Då åkte jag till Lovisa och va där istället. Alltid mysigt att vara hos syster! ❤️